waar reparatie?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 07:08 #56549 door
waar reparatie? is gemaakt door
Hallo, we zijn bij de auto wezen kijken enhet is bijna zeker dat we de auto die we gezien hebben gaan kopen. Alleen even peilen of de reparatie kosten niet de pan uit rijzen. Er moeten wel een aantal dingen aan gebeuren, en die willen we goed laten doen en vandaar af de auto leren kennen en zelf gaan klussen. De bedoeling is dat we er dagelijks met twee kleine kinderen in gaan rijden en weten nog niet veel auto's.De balk onder de radiator moet vervangen of gelast.Van de verlichting is een contactje los, want de ruitenwissers doen het wel.De auto kan niet op slot. Sloten repararen of vervangen.En de zuigveren moeten afgesteld/vervangen. Reservevelg is niet je van het.Het dagmetertje is stuk.En er zit een barstje in de voorruit.Hij moet in januari door de APK gehaald worden, dus een aantal van die dingen moeten zowiezo gedaan worden.Iemand een idee wat de kosten van deze reparaties zijn en weet iemand een goede garage, liefst in de omgeving Utrecht anders verder weg. De auto, Volvo Amazone Combi uit 1966 rijd op gas.Deze eigenaar had de auto verzekerd onder een "gewone" autoverzekering.....iemand daar ervaring mee?Bij voorbaat dank voor al je moeite van het beantwoorden.Groeten Karin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 08:10 #61721 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Een rotte rotte radiateurbslk vervangen zal meevallen, maar wat is er nog meer doorgeroest is mijn eerste reactie.Een los contactje kan een reparatie van niets zijn, maar dan was het al wel gerepareerd, dus het zal wel iets meer zijn dan een los contactje. Een garage naar de storing laten zoeken kan dan een dure grap worden. Sloten vervangen is ook te overzien voor wat betreft werken kosten.Barst in voorruit hangt van grootte en positie af of dit APK afkeur is.Zuigveren; als je hiermee bedoeld dat de zuigerveren versleten zijn betekend dit dat de moter versleten is en er dus een revisie in moet, hele prijzige gebeurtenis zeker als je het laat doen.Met een roestige velg en kapotte dagteller kan je prima rijdenHet hangt van de prijs van de auto af of dit alles de moeite waard is, overweeg anders een aankoop keuring door de V44 vereniging.Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 08:48 #61720 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Karin, ik sluit me bij Hans aan. Laat de verliefde gevoel even zakken en denkt met een helder hoofd na over deze aankoop. Als het elektrieke probleem inderdaad een los stekkertje was, zou dit al lang opgelost zijn. Een motorrevisie is inderdaad prijzig (1500 tot 2000 Euro). Afgaande op je verhaal zou ik zeggen dat je zeker 1000 Euro moet rekenen voor de eerste reparaties. Als je een Amazon wilt aanschaffen kijk dan heel goed rond, want er is een waanzinnig verschil in prijs en kwaliteit. Ik mag wel zeggen dat ik zelf behoorlijk handig ben met het sleutelen etc., maar toe in bijna een jaar geleden mijn Amazon combi heb aangeschaft, heb ik toch heel bewust gekozen voor de wat hogere prijsklasse en een goed exemplaar aangeschaft (zonder roest). Ondertussen zijn/heb ik toch de nodige zaken alsnog moeten vervangen/repareren, waardoor het financiële plaatje gelukkig nog steeds redelijk goed uitvalt, maar die toch een redelijke aanslag waren op mijn salaris. Laat je NIET meeslepen door je gevoel, want dit kost je KLAUWEN MET GELD!!!!!!!!! Ik kan iedereen een Amazon als dagelijks vervoer aanraden (zelf heb ik dat ook), maar bezint eer ge begint. ALs je er één als dagelijks vervoer wilt gebruiken (en zeker met 2 koters erbij), zorg dan in godsnaam dat je niet op de aanschaf (betrouwbaarheid en eigen veiligheid) bespaart. Een aankoopkeuring door de club is dan zeker aan te raden. Ter ondersteuning van dit verhaal, mijn eigen ervaring van ongeveer een jaar terug: Uiteindelijk heb ik een goede gerestaureerde Amazon combi aangeschaft (zonder LPG, maar met gereviseerde motor en overdrive) voor tegen de 20.000 gulden (dus zo'n 9000 Euro. Ik heb toen zeker een stuk of 10 combi's bekeken in deze prijsklasse en voor ongeveer ditzelfde bedrag varieerde het aanbod van goed en mooi gerestaureerd tot bijna een restauratieproject. Sommige mensen overschatten de waarde van hun auto waanzinnig. Van de 10 die ik heb bekeken waren er toen voor mij slechts 2 de moeite van een proefrit waard.Desondanks succes met de aanschaf, want zoals gezegd kan ik dat aanraden.Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 10:26 #61719 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Mocht je toch vastbesloten zijn om die combi aan te schaffen, dan kan ik je Volvo sloperij Klein Zweden in Papekop aanraden (tussen Woerden en Oudewater, 0348-563135) voor reparaties en/of onderhoud. Heb ik erg goeie ervaringen mee.<br>Trouwens, over die verzekering, ik heb mijn 67 combi sinds kort ook in een 'gewone' verzekering omdat het onze enige auto is en we er 'teveel' mee rijden. Waar je even op moet letten is dat de maatschappij de auto voor de taxatiewaarde wil verzekeren (in mijn geval WA+) want dat is vaak standaard niet zo, dan pakken ze een boekje met de dagwaardes van alle auto's en aangezien onze klassiekers daar niet in staan komen ze dan op 0,-- uit... Sommigen overschatten de waarde van hun Volvo misschien, maar dat lijkt mij toch ietwat <i>onder</i>schat...<br>Maarreh, verder sluit ik mij aan bij de vorigen: Slaap er liever een nachtje extra over voordat je tot een aanschaf over gaat waar je later misschien spijt van krijgt.<br>Groet, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 10:37 #61718 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Karin, ik zou als ik jou was even wachten met de aankoop van deze auto en op de Volvo klassiekerbeurs eens rondkijken, de beurs wordt gehouden in Utrecht in de veemarkthallen volgend weekend op zaterdag en zondag tussen 10 uur en 17.00 uur, dus dicht bij je in de buurt en dan kan je eens goed vergelijken of de auto die je nu in je hoofd hebt het inderdaad wel waard is om gekocht te worden, als ik het allemaal zo lees denk ik dat de eigenaar graag van zijn auto af wil voor de APK in december.groetenMarcel van Soest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 12:42 #61717 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
succes karin neem altijd iemand mee als je naar een auto gaat kijken die er geen belang bij heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 14:03 #61716 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Het lastige is dat we dus niemand kennen die er verstand van heeft. Iemand zin om mee te kijken in omgeving Utrecht ;-)))Degene die hem verkoopt is zelf ook niet handig, bracht hem altijd bij een garage.Volgens de ANWB zijn het niet de zuigerveren maar de klepgeleiders, bij het gas los een plofje en een blauw wolkje uit de uitlaat, en ligt het aan de uitstoot of hij ermee door de APK komt.We peinzen even verder, maar waarderen alle inbreng zeer. Zijn er nog niet uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 14:33 #61715 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Karin,Nu je zover bent schuilt er een groot gevaar nl. je bent emotioneel al eigenaar en ziet je al in de mooie bolle rijden.Ik zou op de rem willen trappen en je adviseren een aankoop keuring/ schatting van de reparatie kosten te laten opmaken (ca 75 euro).In Utrecht kan ik de firma Buitenweg/ Volvo dealer te Hilversum/Bussum/Naarden van harte aanbevelen dit uit te laten voeren.Met de regio Midden kom ik hier al bijna 25 jaar, een vertrouwd adres waar een goed advies uit komt.SuccesEdNB Buitenweg zal met een monteur ook aanwezig zijn op de beurs volgend weekeinde, laat je daar eens adviseren en kijk eens rond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 22:01 #61714 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Om te beginnen ben ik het helemaal eens met de al gegeven antwoorden. Ik wil daar nog wat aan toevoegen. Uit je bericht blijkt dat je nog niet veel van auto's weet. Dat is op zich niet erg want met een beetje goede wil kun je in een korte tijd en met een beetje hulp van de 'gevorderden' en een handleiding een heleboel leren. Maar het lijkt me niet verstandig om dan een auto te kopen waarvan je al weet dat er een heleboel aan moet gebeuren. Bij de meeste klassiekers kun je het onverwachte verwachten, zo ook bij Volvo's (al hebben die daar over het algemeen minder last van dan sommige andere klassiekers). Voor mij was het lezen van Practical Classics (uitstekend Engels tijdschrift) en het meehelpen aan de restauratie van een 1966 Ford Mustang niet alleen de aanleiding tot het aanschaffen van een klassieker (1970 Amazon), maar ook een goede leerschool. Ik wist dus vantevoren al heel goed dat de kosten van reparaties de pan uit kunnen rijzen en dat sommige dingen langer duren dan je verwacht had. Het advies is dus om zoveel als voor jou mogelijk is aan de aanschaf uit te geven van een zo goed mogelijk exemplaar en niet te besparen bij de aanschaf op een exemplaar waar het nodige aan moet gebeuren. De ervaring leert elke keer weer dat je dan uiteindelijk (veel) duurder uit bent dan als je meteen een beter exemplaar had aangeschaft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 00:01 #61713 door
Beantwoord door in topic waar reparatie?
Nog een ontmoedigend bericht: Het valt altijd tegen oftewel je komt bij reparatie c.q. restauratie altijd meer tegen dan je van te voren hebt kunnen inschatten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.