diverse vragen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 20:06 #56543 door
diverse vragen is gemaakt door
Gezien het mooie weer vandaag (in het zuidoosten) ben ik maar op zoek gegaan naar roest. Met succes kan ik wel melden, daarmee bedoel ik dus dat ik weer wat gevonden heb. Een tijdje geleden heb ik de reservewielbak laten vervangen omdat daar het e.e.a. nogal bedenkelijk roestbruin aan het worden was. Nu heb ik dus aan de andere kant van de achterbak de naad helemaal open liggen. Dit was dus wat ik in een antwoord op een recente vraag bedoelde met dat je bij klassiekers het onverwachte kunt verachten. Nu wist ik wel dat de naad bedenkelijk was, de twee haaks omgezette delen die onder de auto elkaar zitten (horen te zitten), stonden uit elkaar. Waarschijnlijk het gevolg van het ontbreken van de metalen plaatjes die boven de spatlappen horen te zitten. De naad was in het verleden al eens opgelapt met een strip die in de kofferbak erover heen was gelast. Die heb ik dus weggebeiteld en -geslepen.Aangezien ik toch eens een keer wil leren lassen (ik heb 6 jaar geleden geregeld CO2-gelast, maar dat was op dik ijzer), heb ik een paar vragen voordat ik de sprong in het diepe waag.1. Waar moet ik op letten als ik een CO2-lasapparaat ga huren?2. Wat kost een geschikt CO2-lasapparaat als ik er (eventueel) een zou willen aanschaffen?3. Wat is de dikte van het in de Amazon gebruikte plaatstaal?4. Kan ik wel CO2-lassen in de buitenlucht?5. Hoe breed hoort de naad te zijn van het onderste paneeltje aan de achterkant t.o.v. de zijkant van de achterbak (staat momenteel wijd open, gelukkig niet door roest)?6. Nog tips voor een relatieve nieuwkomer op lasgebied?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 09:16 #61742 door
Beantwoord door in topic diverse vragen
Hallo Lennard,Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar de site www.rustbuster.nl vind ik (leek op lasgebied) interessant en informatief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 13:52 #61741 door
Beantwoord door in topic diverse vragen
leuke site jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 19:05 #61740 door
Beantwoord door in topic diverse vragen
Bedankt voor de tip, ik zal de site eens door gaan nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 01:16 #61739 door
Beantwoord door in topic diverse vragen
Hoi Lennard,Ik heb een professioneel CO2 lasapparaat.Ik ken je alleen via je -in mijn ogen- waardevolle reacties op de forumvragen.Alleen al daarom ben je bij mij welkom om de naad dicht te komen lassen.Je moet er alleen voor naar Deventer rijden....Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2002 21:14 #61738 door
Beantwoord door in topic diverse vragen
Deventer, klinkt bekend. Als je dezelfde Joost bent als de Joost die regelmatig uit de VS onderdelen naar NL verscheept, dan heb ik begin juni een voorbrug van je gekocht, dus je kent me misschien toch niet alleen van deze site...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.