kraken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 21:19 #56515 door
kraken is gemaakt door
Nadat mijn Amazon een tijdje gestaan heeft is er een krakend/schurend geluid te horen als ik over verkeersdrempels rijd. Dit verdwijnt na een stuk gereden te hebben. Het komt duidelijk van de voorkant, en het lijkt op rubber dat over ijzer wringt. Het is pas sinds ik de voortrein heb gereviseerd (het is me pas gaan opvallen nu het 's ochtends weer wat frisser/vochtiger begint te worden). Het geluid is niet te horen bij rijden over wegen zonder drempels. Iemand enig idee waar het vandaan komt of zelf ook last van gehad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 21:58 #61875 door
Beantwoord door in topic kraken
Lennard, is er iets aan de voortrein dat nog niet is vervangen, fuseekogels, bussen+rubber (boven beneden)???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 22:45 #61874 door
Beantwoord door in topic kraken
Check je wish-bones, waar de u-vormige ijzeren bevestigingsbouten over de rubber gaan. Vaak zitten ze dan te strak.twee aan iedere kant.Dit soort geluiden serieus nemen, zijn de fusees boven en onder vervangen ??!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 09:50 #61873 door
Beantwoord door in topic kraken
De herkenning is groot. Ik hoor dit al jaren, inderdaad bij de eerste verkeersdrempels die genomen worden en dan met name bij koud(er) weer. Omdat het alleen de eerste kilometers hoorbaar is, heb ik er niet al te veel aandacht aan besteed, maar afvragen waar het vandaan komt,blijf ik het me wel.En het leuke (....) is: bij onze Combi uit '65 komt het schrapende geluid vanaf de voorzijde/midden, bij de P 1800 uit '65, vanaf de achterzijde (meer krakend), ook alleen de eerste kilometers en met name bij koud(er) weer. Wie het weet, mag het zeggen. Ik ben zeer benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 11:03 #61872 door
Beantwoord door in topic kraken
hoe is de conditie van je schokbrekers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 11:47 #61871 door
Beantwoord door in topic kraken
als je doelt op de schokbrekers van de auto's van Henry: uitstekend. Zelf dénk ik overigens dat het geluid afkomt van rubber(s), maar dan zouden veel meer of zelfs alle, AMAZON'S en P 1800's daar last van moeten hebben. Wordt vervolgd hoop ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 12:25 #61870 door
Beantwoord door in topic kraken
Denken jullie ook aan je spatlappen die over de drempel schuren, dit geeft een leuk schurend geluid. Demonteer ze maar een en rij dan nog eens over de drempel, scheelt een stuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 23:18 #61869 door
Beantwoord door in topic kraken
Die spatlappen kunnen inderdaad het geluid veroorzaken. Ik heb ooit eens gezien dat de torsiestang op z'n kop was gemonteerd. Hierdoor lag de auto zo laag dat de spatlapen over de grond schuren bij en drempel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.