sleutelvraag

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 10:37 #56511 door
sleutelvraag is gemaakt door
Onze droom in een oude Volvo, maar daar hoort sleutelen bij. Om nu meteen een monteursopleiding te volgen lijkt me iets te veel van het goede. Wanneer we gaan kijken naar een auto gaat men ervan uit dat de man er wel het meest vanaf zal weten, hhmmmm, terwijl ik hier in huis de handigste persoon ben, haha.Weet iemand iets van een sleutelcursus, of iemand die het leuk mij wat sleutelkennis bij te brengen?En hoe doen andere vrouwen dat, sleutelen ze zelf of laten ze hun man sleutelen en rijden in het resultaat?Ik woon trouwens in Utrecht.Groeten Karin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 12:10 #61893 door
Beantwoord door in topic sleutelvraag
Karin, wij hebben met ons hele gezin onze combi gerestaureerd dat geeft iedereen voldoening en iedereen is er dan ook erg bij betrokken. Overigens mijn vrouw heet ook Karin. Maar bij ons ben ik het die het erg technische werk heeft gedaan. Maar om terug te komen op jou vraag van technische cursus, ja je kan een cursus auto techniek volgen. Dit duurd een paar jaar. De meeste van ons doen het anders, kom veel op de technische dagen/avonden van je regio (het zijn meestal mannen die er komen) daar vraag je iedereen de oren van zijn hoofd, je kijk naar alles wat er gedaan wordt probeer het zelf. Als je bezig bent met restaureren en je heb een probleem ergens mee dan bel je een regiolid op en vraag of meestal hij even kan komen helpen. Dan doe je het samen en weet je het voor de volgende keer. Op alle bijeenkomsten van de club kan je vragen kwijt, ga er van uit dat iedereen een beetje weet (sommigen veel) en alle beetjes bij elkaar is een hele hoop. Je kan ook naar iemand toe gaan die met iets bezig is en hem/haar helpen dan weet jij het ook. Voor de rest je moet niet bang zijn om iets te doen, iedereen heeft het moeten leren. Dus de meeste hebben het geleerd of zijn er mee bezig door het zelf te doen. Ik wil je best eens een heleboel vertellen (ik woon in Doetinchem) kom maar eens. Ik weet niet of je al lid bent van de club, zoniet wordt dan lid en maak gebruik van alle kennis die er is. Denk niet al die kerels zullen het beter weten want dat is niet zo een heleboel weten ook weinig. Laat je hier niet door afschrikken. Veel succesRené

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 15:44 #61892 door
Beantwoord door in topic sleutelvraag
Helemaal met Rene eens, zo moet je aan je kennis komen.Wanneer je vragen of problemen hebt kun je mij altijd een e-mailtje sturen misschien komen we er dan uit. vriendelijke groeten Kees Vos Edekees@vos-29.myweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 15:59 #61891 door
Beantwoord door in topic sleutelvraag
Tja, persoonlijk heb ik meer verstand van....(medicus) en beschouw mijzelf als autodidact.Dat begint zo'n 25 jaar geleden en met vallen en opstaan leert men.Waar vind je tegenwoordig nog een vakman ?? simpel onderhoud aan mijn klassiekers doe ik zelf, technische ondersteuning vindt ik op afsteldagen of ervaren monteurs.Goed gereedschap is vaak doorslaggevend voor het welslagen van een klus en dit moet je niet onderschatten.Ergo, kom eens op de technische avonden van regio Midden bv 10 oktober(=Utrecht e.o.) De afsteldag staat weer 19 oktober op de agenda.Meldt je aan bij Henk Vlug dan ontmoet je mensne die dit probleem op geheel eigen wijze hebben opgelostSucces en wellicht totziensEd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 16:14 #61890 door
Beantwoord door in topic sleutelvraag
Helemaal met Rene en Kees eens. Ik kan je ook zeker de eigen uitgave van de V-44 aanraden met daarin het belangrijkste onderhoud, gewoon in het Nederlands. Of staat ook dit boek op dé CD-rom? Ik heb helaas nog geen tijd gehad deze uit te pakken. Maar allereerst natuurlijk een combi kopen. Wij zijn benieuwd. Mijn advies is eveneens koop gelijk een goede. Is de investering ruimschoots waard. Ik heb eigenlijk nog spijt dat we 13 jr geleden geen betere gekocht hebben (waren ze er nog maar nieuw....) en deze weg doen, neen, willen we thuis allemaal niet. We rijden hier nog steeds dagelijks in hoor. Is onze gezinsauto en kan ook best. Boek, CD-rom of niet, wat begeleiding voor enige AMAZON-basiskennis is wel handig, al is het alleen maar om zelf zelfvertrouwen te krijgen. Zet mij ook maar op het data-lijstje van VOLVO-'kenners' van wie het handig is om een adres van bij de hand te hebben. Ik woon in N'gein, dus kort bij. H.G.van.Leusden@freeler.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 21:19 #61889 door
Beantwoord door in topic sleutelvraag
Met de antwoorden die reeds gegeven zijn ben ik het eens. Over je opmerking over dat men er vanuit gaat dat de man 'het wel zal weten': ik werk in de industriële elektronica (halfproducten) en heb een paar vrouwelijke collega's die geregeld te maken krijgen met deze ongetwijfeld mannelijke denkwijze als het om technische zaken gaat. Daardoor hebben zij vaak het gevoel niet serieus genomen te worden. Ik vind het jammer dat dat nog steeds gebeurt. We leven in de 21e eeuw, dat moet toch anders kunnen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.