voorophanging draagarm-as

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2002 21:41 #56489 door
voorophanging draagarm-as is gemaakt door
Bij het weer bevestigen van de onderste draagarm (amazon) moet de lange bout door de voorbrug gestoken worden en aan de andere kant vastgezet worden met een zelfborgende moer. Een mooie nieuwe moer erop en zelfs braafjes met de momentsleutel de gestelde 5.5 kgm de moer aangetrokken met de draagarm in horizontale positie. Op deze manier (volgens het boekje) krijg je de draagarm niet makkelijk op en neer en het lijkt of de arm een klein beetje bij elkaar getrokken is door de lange bout, maar ja moment is moment. Toch vraag ik mij af of het toch niet wat losser zou moeten zodat de arm wel makkelijk beweegt, of moet ik de strakke arm nou net beschouwen tegen het daglicht dat hier dadelijk toch een kwart van het gewicht op gaat leunen en dat e.a. dan niet meer zo star blijft zitten. Of is het nu star en gaat het inslijten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2002 10:14 #61988 door
Beantwoord door in topic voorophanging draagarm-as
Als je de moer met het juiste moment hebt vastgedraaid is het goed, het moeilijk bewegen komt door de silentblocks en hoort zo. Overigen moet je de moer vast draaien als de auto op zijn wielen staat, dit is namelijk de neutrale stand van de auto.Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2002 20:12 #61987 door
Beantwoord door in topic voorophanging draagarm-as
Ja, en dat is iets dat niet in de handleiding staat. Zowel de moeren van de bovenste als de onderste draagarmen heb ik eerst vast-is-vast gezet. Nadat de auto weer op zijn wielen stond op voorgeschreven moment aangehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2002 14:41 #61986 door
Beantwoord door in topic voorophanging draagarm-as
Lennard,Toen je de auto weer op de wielen plaatste konden de silent blocks wel tov de chassis bewegen? Zo niet dan kon je er wel eens een te hoge spanning op hebben staan. Ik heb eerst alles los-vast ipv vast-vast gezet en toen de auto op de wielen stond pas vast-vast (met mijn in de onderarm ingebouwde momentsleutel ;-) )Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.