startproblemen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2002 11:14 #56484 door
startproblemen is gemaakt door
Na de bekende symptomen van een kapotte startrelais (tikken en blijven hangen)heb ik de startmotor van mijn 145 vervangen door een gebruikt ruilexemplaar. De symptomen blijven echter hetzelfde: soms start de auto goed maar af en toe blijft hij weer hangen.De lampjes op mijn dashboard gaan heel zwak branden, je hoort wat getik maar hij start mooi niet.Mogelijk is deze startmotor ook defect of weet iemand misschien een andere oorzaak? Bij voorbaat dank, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2002 14:02 #62019 door
Beantwoord door in topic startproblemen
Een zwakke accu en/of slechte contacten kunnen oorzaak zijn. Vooral het contact van het startrelais naar de motor wil nog wel eens corrosie hebben. Als je de startmotor op de werkbank uitprobeert, moet e.e.a duidelijk worden! Controleer dan ook even de koolborstels en maak de startmotor binnen schoon.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2002 14:32 #62018 door
Beantwoord door in topic startproblemen
Slechte massa verbinding tussen accu en chassis, of (wat ik had) slechte verbinding in het 12 volt gedeelte van de accu naar de startmotor. Ik heb nieuwe ogen op de kabel geperst en gesoldeerd, waarna alle startproblemen over waren.Voor die tijd rook ik bij het starten ook een branderige lucht, door de grote overgangsweerstand tussen de verschillende verbindingen.Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-09-2002 00:42 #62017 door
Beantwoord door in topic startproblemen
of je accu is niet echt goed meer ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-09-2002 16:07 #62016 door
Beantwoord door in topic startproblemen
Probeer maar eens een nieuwe accu. Zeker met de lagere temperaturen van de laatste tijd de oorzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-09-2002 23:21 #62015 door
Beantwoord door in topic startproblemen
Als je een Automaat hebt, kan het ook de schakelaar zijn in de automaat! Daar heb ik ook last van gehad....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.