auto importeren uit usa

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2002 10:11 #56403 door
auto importeren uit usa is gemaakt door
Ik overweeg een auto te kopen in Amerika. Zijn er mensen met tips over hoe ik die hier kan krijgen?- Vervoersbedrijven- Kosten Alvast bedanktGroeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-10-2002 09:43 #62295 door
Beantwoord door in topic auto importeren uit usa
Lars,Mijn P1800 E komt uit LA, westkust dus.Er zijn een paar mogelijkheden qua havens aan zowel west/oost kust.RoRo, oftewel roll-on-roll-off verschepen is een optie.Tweede optie is in een zeecontainer, meestal voldoende ruimte voor twee wagens.Mijn advies is om een prijsopgave van verschillende "shippers" te vragen en de staat van de wagen doet er natuurlijk ook toe.Denk eraan de wagen te laten fotograferen en te verzekeren.Het kan nogal verschillen via welke haven,bv. R'dam of A'werpen ze gaan dus meerdere offertes kan geen kwaad.Om alle papieren in goede banen te leiden zou mijn advies zijn een shipper dit te laten afhandelen, feitelijk kan de wagen voor je deur worden afgeleverd.Deze export is natuurlijk alleen maar interessant bij een lage dollarkoers en gering aanbod, momenteel heb je de markt tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-10-2002 14:57 #62294 door
Beantwoord door in topic auto importeren uit usa
Bedankt voor je reactie en tips!Heb je suggesties hoe ik met de verschillende schippers in contact kan komen?Ik heb al even gezocht op internet op "auto transport" etc. maar niets gevonden.Groeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-10-2002 15:26 #62293 door
Beantwoord door in topic auto importeren uit usa
Kijk eens op www.automotive.com of zoek verder op trefwoord roro of carshippersPrijs voor San Francisco- Zeebrugge is $1450 US.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-10-2002 16:11 #62292 door
Beantwoord door in topic auto importeren uit usa
Hoi Lars,Koop geen auto zonder hem met eigen ogen bekeken te hebben, in de USA zijn ze tovenaars met plamuur (vooral dik en veel).Woorden als "restauratie" "reviseren" hebben daar een andere betekenis, en dan bedoel ik niet alleen qua taal....Bij ro-ro verschepen moet je je realiseren dat de auto weken lang op het schip aan de zoute zeelucht/vocht is blootgesteld, dat kan op termijn vérstrekkende gevolgen hebben.Loop maar 'ns een uurtje langs het strand en proef het zout...Bij verscheping moet je buiten de container kosten rekening houden met afhandeling van papierwerk in USA, verzekering, uitladen in Europa, invoerrechten, BTW etc. In de USA móet je de "pinkslip" erbij hebben anders gaat hij het land niet uit en in Nederland moet je een geloofwaardige aankoopnota hebben anders maakt de douane zelf een schatting van de (nederlandse) waarde en berekend dáárover de invoerrechten en BTW.Qua kosten en correctheid in afhandeling heb ik slechte ervaringen met "PORS"in Rotterdam en "Ronex" in Ridderkerk.Ondanks alle haken en ogen kan het een geweldig avontuur zijn, veel plezier!Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2003 10:33 #62291 door
Beantwoord door in topic auto importeren uit usa
lars, ik probeer hetzelfde, kom je uit Rotterdam?jorritvanderkooi@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.