hoe amazone strippen vóór spuiterij

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 10:42 #56382 door
Hallo! Ik ben van plan om zelf mijn amazone geheel te strippen alvorens deze te laten spuiten, Is er ooit ergens een handleiding daartoe gemaakt/geplubliceerd, zoals die ook bij de 444 vademecum was? Het lijkt me erg handig om zoiets te hebben/te raadplegen om zelf niet het wiel uit te vinden. Met name het verwijderen van ruiten vind ik nogal wat.Wie kan helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 12:05 #62354 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Helemaal strippen is het beste alle chroom eraf, rubbers eruit, ramen eruit etc. Je krijg namelijk altijd een spuitnevel. Overigens de ramen zijn er zo uit hoor, erin zetten kost meer tijd.Waar woon je? Kijk ook eens in mijn verslag van mijn restauratie op de site van regio oost of van dries bakkenes. Dan weet je of je nog verder wilt. Bezint eer gij begint.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2002 08:21 #62353 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Je moet inderdaad de auto zo kaal mogelijk maken. En inderdaad het is een relatief kleine moeite om de ruiten te verwijderen. Als er naar mijn mening één toonbeeld van slecht of half werk afleveren is, is dit het overspuiten van een auto met de ruiten er nog in. En als je dit dan toch overweegt, dan rijst bij mij het gevoel dat je ook overweegt roest etc. niet structueel aan te pakken. Ga niet voor alleen maar de cosmetica (glanzende lak), maar pak het goed aan. Zoals Rene al zegt: bezint eer ge begint. Want als je aan het strippen slaat, kom je er vaak achter dat een complete restauratie bijna een logisch gevolg wordt van een simpel klusje als overspuiten. Als je er niet zeker van bent hoe hard of roestvrij je auto is, moet je zeker even 2 keer denken voordat je er aan begint.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2002 15:00 #62352 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Ik zou hieraan willen toevoegen: auto opnieuw spuiten is inderdaad simpel klusje, maar o zo duur!!! Voor primer, grondverf en lak samen met alle bijhorende harders en thinners ben je snel 300 a 400 euro kwijt. Komt daar nog bij: slispapier, schuurpapier, plakband, plamuur, enz...Het spuiten van alleen de laklaag (dus je zet zelf de grondverf en slist deze ook terug glad met 800 of 1200 slispapier) kost je ook nog eens tss de 150 en 750 euro). Kan je zelf geen grondverf zetten en/of kan je niet zelf slissen, komt die extra kost er ook nog eens bij.En heb je eraan gedacht de slechte plaatsen opnieuw op te lappen (lassen, plamuren...)? Het zou zonde zijn de auto te spuiten als ie niet 100% gaaf is! Kan je dit niet zelf, kost het opnieuw geld...<br>Samengevat: zelfs als je bijna alles zelf kan, kost het spuiten van een wagen veel (!)moeite en minstens 500 euro. Als je zelf niks kan, reken dan maar tss 1000 en ??? euro. <br> dus inderdaad: bezint enz. <br>succes toch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2002 19:40 #62351 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Voor de vraagtekens kun je rustig 10.000 Euro invullen, en dan zou ik niet eens verbaas zijn... Ik kan je verzekeren dat wanneer je eenmaal weet hoeveel werk er aan een kwaliteits-job zit, dat je dan ook niet meer verbaasd bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2002 21:24 #62350 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Ja, ik kan er wel iets over zeggen. Als je het allemaal goed wilt laten doen dan kunnen de kosten voor het compleet strakmaken en spuiten van je amazon wel oplopen tot 15000 gulden. Ik werk zelf bij een schadeherstelbedrijf, en wij doen liever zelf het strakmaakwerk omdat dat een vak apart is. Als hobbyist kun je nooit zo mooi strakmaken als de vakman natuurlijk. En als schadebedrijf wil je liever niet je naam verbinden aan spuitwerk dat door de voorbewerking van de eigenaar niet strak is geworden. Laat ik je wel de tip geven dat als je gaat lassen je hier ook al veel mee kunt bereiken. Zorg dat het laswerk er al strak inzit. Gebruik geen verzetjes, maar las de delen "koud" op elkaar. Succes met je "restauratie" Lees de verslagen van Rene zijn Combi en mijn amazon maar eens na op mijn website www.volvo-klassiekers.nl Als je het goed wilt doen is het einde nog lang niet in zicht........suk6.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 12:12 #62349 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Waarschijnlijk denk je waar ben ik aan begonnen zijn er ook positieve geluiden? Ja die zijn er het werken aan de auto en het langzaam tot een perfect geheel zien komen geeft zoveel voldoening. Praat veel met andere er zijn er genoeg die je met verschillende stukken willen helpen. Het leeuwendeel zal je toch zelf moeten doen. Blijf denken straks heb ik een hele mooie auto en dat heb ik zelf gedaan.Heel veel succes en welkom bij de clubRené

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 14:33 #62348 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Zet 'm gewoon een dag in amsterdam neer. Een paar marrokanen weten er wel raad mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 14:34 #62347 door
Beantwoord door in topic hoe amazone strippen vóór spuiterij
Zet 'm gewoon een dag in amsterdam neer. Een paar marrokanen weten er wel raad mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.