mig-apparaat gezocht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 16:21 #56370 door
mig-apparaat gezocht is gemaakt door
Ik zoek voor enkele maanden een MIG-lasapparaat om eens flink met de bodem aan de slag te gaan. Het liefst te huur of te leen, maar misschien ook te koop.Wie heeft een MIG-apparaat staan dat gemist kan worden voor verkoop/verhuur/te leen?Vast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2002 08:41 #62401 door
Beantwoord door in topic mig-apparaat gezocht
Paul, ik heb er zelf geen te huur, maar ik kan mij herinneren dat ik bij het surfen een bedrijf ben tegengekomen in Veenendaal dat lasapparatuur verhuurd. Misschien is de Gouden Gids in dit geval ook een mogelijke antwoordenverstrekker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2002 10:36 #62400 door
Beantwoord door in topic mig-apparaat gezocht
Goedendag.Het bedrijf uit Veenendaal is ook via email te bereiken.www.rustbuster.nl. Ik vind het een heel mooie site.L.Luyendijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2002 12:05 #62399 door
Beantwoord door in topic mig-apparaat gezocht
Huren is voor een lange tijd een dure aangelegenheid kijk of je er een kan kopen is goedkoper. Er zijn bedrijven die 2e hand apperatuur verkopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2002 11:10 #62398 door
Beantwoord door in topic mig-apparaat gezocht
Als je er een voor langere tijd nodig hebt, dan is lenen de goedkoopste oplossing, mits je iemand kunt vinden die bereid is om voor een aantal maanden zijn lasapparaat te missen. Als je de ruimte hebt raad ik je aan er eentje te kopen omdat je na het vervangen van de vloer misschien meer dingen tegen komt. En in de loop van de tijd - zeker bij dagelijks gebruik - komen er toch nieuwe klussen bij. De aanschaf van een goed laspparaat is niet goedkoop. Koop er liefst eentje met een cilinder van 10 l omdat er ook typen zijn met patronen. Die patronen zijn duur (EUR 14) bevatten maar weinig CO2 en zijn vaak moeilijk te verkrijgen. Een semi-professioneel 150A lassapparaat incl. BTW zal zo rond de EUR 450 zitten. Een 10 l Ar/CO2 cilinder zit bij aanschaf op EUR 180 samen met een drukregelaar. Het is een eigendomscilinder, dus geen statiegeld (net als bijv. bij de bekende blauwe Campingaz-tanks). Als de cilinder leeg is ruil je hem om voor een volle en betaal je zo'n EUR 38 voor de vulling. Dat kan vaak gewoon bij het bedrijf waar je het lasapparaat koopt. Die zorgen dan voor de verdere afhandeling (retour + keuren) van je oude lege cilinder. Bij elkaar geen kleine investering, maar op lange termijn (zeker als je de smaak te pakken krijgt) het goedkoopst en het handigst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.