boek voor dummy

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2002 23:37 #56362 door
boek voor dummy is gemaakt door
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van mijn droomauto, zij het dan een ietwat schamele versie ervan. Het ding (hij/zij??) rijdt voorlopig vlot, maar ik verwacht aardig wat kleine mankementjes - naast de grote interieurwerken die me te wachten staan, en ik hoop voor het uitblijven van grotere...Enig probleem: ik ben een classic-leek, en eerlijk gezegd reikt mijn kennis van gemotoriseerde voertuigen niet echt veel verder dan het feit dat er een motor inzit - maar dat moet veranderen, en ik ben vol goede moed (en niet totaal onderbedeeld wat aanleg voor technische zaken betreft ) Kortom: wat is het beste boek voor dummies?? - de vorig eigenaar heeft me een Haynes meegegeven, maar die veronderstelt net wat teveel voorkennis om me echt blij te maken, en ik wel best wel zelf wat aan mijn kar kunnen doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2002 07:41 #62433 door
Beantwoord door in topic boek voor dummy
Olislager zou een goed boekje zijn.Maar ga eens naar een technische avond van een regio. Op zo'n avond worden vaak de standaard onderhoud en mankementen besproken.Zeer leerzaam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2002 07:58 #62432 door
Beantwoord door in topic boek voor dummy
Joris, van harte gefeliciteerd met je (goede) aankoop !! Die van mij is een zij (uiteraard, haha). Ben een half jaar geleden zelf ook zo begonnen en door schade en schande wordt je wijs. De auto's zitten niet dermate ingewikkeld in elkaar dat je er totaal niet uit wijs kan worden, gewoon eerst (en veel) kijken en dan evt onder geestelijke begeleiding gewoon beginnen (en ook naar de sleuteldagen gaan trouwens).Zelf ben ik laatst op een rommelmarkt een boek tegengekomen van ANWB en Readers Digest; was een oudje maar behandeld wel precies die techniek die in onze auto's voorkomt. Als je die nog eens ergens op de kop kunt tikken zou ik het meteen doen !Maar inderdaad Olislager is ook een goede ! Probeer ook sites als Marktplaats.nl en Ebay.nl af te struinen op boeken, dan gaat het helemaal goedkomen.Veel plezier en succes ermee !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2002 08:13 #62431 door
Beantwoord door in topic boek voor dummy
Mag het ook een CD zijn ?Op de laatste onderdelenmarkt is een CD gepresenteerd welke in het VOD tekoop is.Deze bevat bijna alle werkplaatshandboeken en alle onderdelenboeken.Zeer veel nuttige informatie over productie en typen in een handige windows settingIn dit digitale tijdperk een must voor iedere klassieke volvobezitter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2002 09:16 #62430 door
Beantwoord door in topic boek voor dummy
ja tuurlijk, alleen leg je een boek wat makkelijker onder de motorkap als je toch bezig bent... toch ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.