p1800 protoype

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2002 17:32 #56349 door
p1800 protoype is gemaakt door
Wie weet wat er met de drie protoypes die Frua heeft gebouwd, gebeurd is? En wat er met de eerste door Jensen gebouwde versie is gebeurd. Alle info alsmede foto's e.d. over de prototypes is welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 23:48 #62462 door
Beantwoord door in topic p1800 protoype
Niek,Als je op het ikoontje 1800 klikt krijg je een artikel over de historie van de 1800.DIt artikel heb ik destijds geschreven voor de VCM/1800 special.Het styling model, de lichtblauwe P 985-X1 van Frua is hierbij afgebeeld.Ik zag de wagen in '93 voor de Volvohallen in Gotenburg/Torslanda.Net als vele prototypen in handen van een oud-medewerker, helaas heb ik zijn adres/naam niet meer.Wel heb ik ca. 8 foto's met leuke details van deze stamvader.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2002 19:13 #62461 door
Beantwoord door in topic p1800 protoype
Ed,ik heb het verhaal gelzen en de foto's bekeken (ik zou er best een setje kopiën van de originel foto's willen hebben) maar wat is er met de andere twee gebeurd. En wat met de eerste door Jensen gemaakte versie. Dat is die met die rare Volvo letters achterop. Alle info is welkom.niek_de_bruijn@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2002 00:29 #62460 door
Beantwoord door in topic p1800 protoype
Dag Niek, er staan verschillende prototypes van de P1800 in het volvo museum in Arendal, Goteborg (op 5 km van de Torslanda fabriek). Een ervan is een beige coupe, sterk gelijkend op het uiteindelijke model. Verder staat er een model gekend onder de naam 'Rocket', een stijlstudie voor de ES.Het museum is beslist een bezoekje waard!Dag Ed, kleine korrektie bij de tekst onder het ikoontje P1800: de C70 wordt niet in de USA gebouwd doch wel in Uddevalla, Zweden.(de produktie van de coupe werd rond september 2002 gestopt, de convertible zal nog een tijdje doorlopen).vriendelijke volvo groeten, mark.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.