truukje: starten bij nat weer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2002 11:49 #56311 door
Door omstandigheden heeft mijn Amazon een poosje ongebruikt buiten moeten staan. Van het weekend weer eens geprobeerd te starten om een rondje te rijden, maar helaas: absoluut geen indicatie dat hij wilde aanslaan. Na 2 uur klungelen (contactpuntjes, ontsteking + bougies nagelopen, schoon- en drooggemaakt etc.) nog niets... Tot ik de tip van het jaar van mijn achterbuurman kreeg: Even met een tangetje je bougies boven het gas opwarmen (in mijn geval met de heteluchtfohn, een avondje op de kachel werkt ook) om het vocht eruit te halen! En ja hoor, hij startte meteen! Mijn record: Een auto repareren met een fohn. Ik vermoed dat er in deze vochtige tijden meer mensen deze tip kunnen gebruiken!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2002 12:58 #62558 door
Beantwoord door in topic truukje: starten bij nat weer
Zo ken ik iemand die dit iedere druilerige ochtend (eigenlijk dus gewoon de helft van het jaar) een half uur eerder op stond, verlengsnoer + föhn al klaar had liggen om zijn 340 te kunnen starten...Mij lijkt het toch wel een stukje fijner als ie gewoon altijd start, vochtig of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2002 07:33 #62557 door
Beantwoord door in topic truukje: starten bij nat weer
Zou het probleem misschien ook niet aan oude (en dus poreuze) bougiekabels liggen. Door vochtindringing "lekken" deze stroom waardoor het starten ook aanzienlijk moeilijker wordt. Aangezien je bougies aan het einde hiervan zitten kan je door het opwarmen/drogen hiervan inderdaad wat verbetering krijgen. Ongeacht het weertype of de duur van stilstaan (zolang dit geen maanden is) moet zeker je Amazon redelijk probleemloos starten. Als je oude bougiekabels hebt vervang deze maar en bij twijfel ook de verdelerkap en merk het verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2002 21:53 #62556 door
Beantwoord door in topic truukje: starten bij nat weer
Normaalgesproken voorkomt preventief onderhoud startproblemen met vochtig weer. In dit geval had de auto een tijd lang stilgestaan - iets waar een auto niet op gemaakt is en zonder maatregelen ook niet goed tegen kan - maar het is misschien verstandig om de bougies te vervangen door nieuwe want vocht in een bougie lijkt mij te komen door een poreuze isolator.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2002 01:31 #62555 door
Beantwoord door in topic truukje: starten bij nat weer
Mijn vader had vroeger een Renaultje 4 met startproblemen met vochtig weer. Mist was helemaal een ramp. Totdat hij, als hij van zijn werk thuiskwam, een uurtje nadat de motor iets was afgekoeld een deken over de motor legde.Voortaan direct starten in de vroger ochtend (en hij is nooit vergeten de deken weg te halen!).Ik ben blij dat mijn Amazon altijd direct start, zonder deken.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.