verschil p1800e en s

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2002 12:00 #56281 door
verschil p1800e en s is gemaakt door
Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen een P1800S en een E? Ik heb afgelopen zomer bij VROM geprobeerd dit te achterhalen, maar helaas. Denk je een verschil te hebben, spreekt de volgende auto het weer tegen. Vandaar dat ik het eens op deze wijze probeer...Alvast bedankt voor uw reactie.Met vriendelijke groet,Walter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2002 16:10 #62642 door
Beantwoord door in topic verschil p1800e en s
Hallo walter.Het grootste verschil is volgens mij dat de p1800S 2 carburateurs heeft.En de p1800E geen carburateurs maar injectoren heeft.Hartelijke groeten. Leen Luyendijk

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2002 17:58 #62641 door
Beantwoord door in topic verschil p1800e en s
De laatste versie van de S in '69 was al een B20 met dubbele Stromberg carburateurs.Feitelijk is de E een update van de S en de belangrijkste verschillen liggen op technische gebied en het interieur.Ten eerste :B20 motor met Bosch injectie en controle unit welke het vermogen naar 130 pk opvoerde,Ten tweede zwarte exterieur kenmerken, grille, trough air ventilation met de openingen in de achterschermen.Ten derde het interieur met Smith klokken van een latere generatie met zwarte achtergrond en getint glas.Ten vierde verwarmde achterruit, ik meen dat dit ook al op het 69 model leverbaar was.Natuurlijk de herkenbare items het "E" teken achterop en de oranje ingekleurde B20 aan de voorzijde.Tenslotte de schijfremmen rondom en de 5-spaaks Lichtmetalen velgen op de 69-71 typen.Het laatste jaar '72 zijn dan de hoofdsteunen geintergreerd in de stoelen en de wielen gelijk aan de ES.Achterzijde kreeg de letters VOLVO op een strip ip.v. de losse letters.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD