startproblemen??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 09:07 #56271 door
startproblemen?? is gemaakt door
Zijn er nog meer mensen met startproblemen door de kou? Zelfs op benzine zegt mijn Amazon: de het zelf maar. Tips??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 09:39 #62678 door
Beantwoord door in topic startproblemen??
Uiteraard geldt dat auto in technisch in goede staat moet zijn. Kleppen, ontsteking en brandstoftoevoer dienen minstens goed te zijn afgesteld. Ik heb het weekend de kleppen en ontsteking gedaan. Even voorzien van nieuwe bougies en het loopt als een zonnetje. Sterker nog, ik moest heden ochtend best even gniffelen toen mijn buurmans BX rustig zijn accu aan het leegstarten was en mijn 34 jarig tankje met 2 slagen weer liep. Maar wat ik altijd doe is choke volledig uittrekken, paar keer op het gas trappen en dan loopt ze meestal direct.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 09:42 #62677 door
Iemand ook nog specifieke tips voor starten op gas? Vanochtend kreeg ik m'n B20 LPG vrijwel direct gestart, maar toen hij vervolgens afsloeg, kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Wat dan? Balen, lopen & wachten op de bus? Of zijn er nog fijne maniertjes om alles alsnog aan het pruttelen te krijgen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 09:56 #62676 door
Als het vriest ,eigenlijk altijd op benzine starten ,en het liefst dus aan het einde van de rit al naar benzine schakelen(zit je vlotter vast vol voor de volgende ochtend)Het probleem is dat je gasverdamper niet warm genoeg wordt met deze temperaturen om direkt gas te verdampen.Je verdamper bevriest dus eigenlijk direkt als je start/direkt afslaat....Op benzine dus maar die eerste 3 a 4 km ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 10:30 #62675 door
Ik heb wel een nieuwe accu er in gelegd een maand geleden, maar de amazon start geweldig.Mijn recept;2x pompen op het gaspedaal, choke ver uit starten en geen gas geven, choke terug duwen totdat het accu-controlelampje net niet brand, rustig wegrijden en de choke een stukje verder in. Indien de temperatuurwijzer in het midden staat gaat de choke weer helemaal in. Loopt als een klokje.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 11:59 #62674 door
Arno ,denk niet dat je dat op gas doet of wel?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 13:20 #62673 door
Ook als het vriest kun je perfect op LPG starten. Mocht ie vrij snel daarna om de één of andere reden afslaan (of je zet hem gewoon vrij snel zelf weer af), dan start ie daarna inderdaad moeilijker, vanwege bevriezing van de verdamper. Gewoon een tijdje doorstarten (even geen gas geven, daarna weer wel) om hem weer te laten 'ontdooien'. Dit fenomeen treedt bij mijn b20a 's winters niet merkbaar erger op dan 's zomers (mits e.e.a. goed staat afgesteld), en het is nog nooit gebeurd dat hij helemaal niet startte op LPG.<br><i>Marko</i>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 13:27 #62672 door
Enige weken geleden al in het forum geweest: Vooral bij vochtig weer: Even je bougies eruit, met een tang boven het gasfornuis opwarmen + uitdrogen (kan ook met hetelucht-fohn of gewoon 's nachts op de kachel leggen) en hij start gelijk... (in mijn geval dan).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 19:15 #62671 door
Startproblemen? Wat zijn dat? Een Volvo voelt zich toch op zijn gemak in dit weer? Maar - zoals altijd - geldt dat de auto, maakt niet uit welk merk of type, in goede staat van onderhoud moet verkeren om betrouwbaar te zijn. Vanochtend bij -10 gestart op LPG, twee slagen van de startmotor nodig gehad. Dan moet je niet trots worden op je Volvo, maar op jezelf vanwege het onderhoud dat je gedaan hebt. Want een niet goed onderhouden auto, zelfs een Volvo, start net zo slecht als de BX van je buurman... Oh ja, en starten op LPG en blijven lopen op LPG gaat dus prima bij -10 graden, bij een juiste afstelling.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2002 20:06 #62670 door
:-) Inderdaad niet, mijn motto...gas is om op te koken, in de amazon gaat benzine. Dan maar een boterhammetje minder

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD