ook winterverwarmer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2002 10:08 #56263 door
ook winterverwarmer is gemaakt door
Hoe kom je aan zo"'n stekker (3-polig) voor het aansluiten aan de auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2002 20:49 #62702 door
Beantwoord door in topic ook winterverwarmer
bij een caravan of campeerwinkel!groeten, gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2002 10:19 #62701 door
Beantwoord door in topic ook winterverwarmer
Zijn dat dan gewoon van die blauwe eurostekkers? Goh dat die er al waren in de jaren '60.Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2002 11:13 #62700 door
Beantwoord door in topic ook winterverwarmer
Het zijn volgens mij geen eurostekkers, deze in de motorruimte is rechthoekig met 3-polen (2 evenwijdig en 1 iets lager) In de auto zit gewoon een vrouwtje randaarde. In de Conradcatalogus staat iets dergelijks maar ik weet niet of dit past. Graag advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2002 20:32 #62699 door
Beantwoord door in topic ook winterverwarmer
als er een "3-polen 2 evenwijdig en 1 iets lager" inzit, en in de auto zit een gewoon vrouwtje met randaarde, dan kan je die toch gewoon gebruiken??, of zit er geen verbinding tussen die twee??er zullen wel verschillende merken gemonteerd zijn, met verschillende aansluitingen, bij mij zit er een eurostekker op, met aan de kant van het verwarmings element een ronde drie-polige stekker met 1 pool iets lager ( aarde ), is het niet een apparaat-stekker? die zie je wel op waterkokers e.d.volvogroet, gijs v. schoonhoven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2002 07:49 #62698 door
Beantwoord door in topic ook winterverwarmer
Als je een multi-meter ter beschikking hebt, kan je in ieder geval even doormeten welke polen de fasen vormen (en dus het verwarmingselement zijn), in dit geval krijg je een bepaalde weerstandswaarde. En verder kan je dan de steker vervangen door eentje die wel normaal toepasbaar is? Alleen moet je wel zeker weten dat het element geschikt is voor 220/230V (maar dat is natuurlijk wel heel waarschijnlijk, behalve als de auto uit de States of Canada komt). Bij mij zit er gewoon een standaard steker op met randaarde (mannetje), hetgeen wel zo makkelijk is met je verlengsnoeren als je geen caravan hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.