niet starten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2002 08:31 #56257 door
niet starten is gemaakt door
Motor van mijn amazone wil niet aanslaan/starten. Het is een B20A. Normaal start de motor zonder gas geven en na het aanslaan gas bij te geven. Nu slaat hij alleen aan door gas onderin te trappen en flink door te starten. Maar direkt na het aanslaan slaat de motor ook weer af ondanks gas bij te geven of wat dan ook. Zowel bij starten op gas als benzine geeft hij dit probleem. Er zijn nieuwe punten en stroomverdeler opgegaan. Volgens plaatselijke dealer zou dit het probleem zijn maar helaas. Wie heeft suggesties.alvast bedankt.(er zit voldoen brandstof in de tank) Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2002 08:37 #62727 door
Beantwoord door in topic niet starten
Kleppen stellen? Bougies vervangen? Carburator afstellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2002 09:11 #62726 door
Beantwoord door in topic niet starten
De bougies zijn ook vervangen. evenals de rotor. Ik vind het zo vreemd dat de storing op een optrad tijdend de vorst van afgelopen week. Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2002 12:34 #62725 door
Beantwoord door in topic niet starten
Bij vorst is het toch verstandig om op benzine te starten en de CHOKE ver uit te trekken tijdens de start.Dennis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2002 13:42 #62724 door
Beantwoord door in topic niet starten
Ik start met de kouvan afgelopen week met de choke helemaal open.Zelfs met een slechte accu en op gas slaat de motor aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2002 14:20 #62723 door
Beantwoord door in topic niet starten
Martien,kijk ook even verderop op dit forum onder de titel "startproblemen?". Je moet overigens oppassen dat je dat pedaal niet te lang diep intrapt, zeker wanneer je de choke ook gebruikt. Het kan dan zijn dat je "de boel verzuipt". Mijn ervaring is dat het het beste gaat als je de choke-knop helemaal naar achteren trekt en tijdens het draaien van de startmotor af en toe wat bijpomp met het pedaal. Je kunt hierbij het beste de startmotor een eerste keer lang laten draaien, dan een aantal keren kort. Een aantal keren kort kan namelijk zorgen voor een bevroren verdamper en legt meer beslag op je accu. Succes ermee, groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2002 22:19 #62722 door
Beantwoord door in topic niet starten
Hmm, denk eens aan iets simpels zoals het rubber membraan van je Stromberg carburateur, als hier een scheur in zit krijg je deze problemen.Ik heb jaren met een B20A gereden en ooit had ik dit probleem.Verder zou ik willen pleiten voor een systematische aanpak.Komt er benzine, is er een goede vonk, etc.Als je normaliter op gas rijdt kan gewoon de naald versleten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.