strange things happen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2002 13:32 #56238 door
strange things happen is gemaakt door
Vanmorgen even op benzine gestart want LPG was bijna op. Na flink werk van de startmotor (benzine moest natuurlijk van ver komen) startten mijn amazone. Liep niet helemaal mooi stationer maar dat doet ze eigenlijk altijd zo in het begin op op benzine. Niks geks dus. Wat wel raar was was dat het amperelampje bleef branden. Deze ging pas uit toen ik de handrem los maakte. Maar ging weer branden bij het aanschakelen van de knipperlichten (die niet gingen branden en knipperen) evenals bij de ruitenwissers (amp. lampje branden maar niet wissen).Binnen en buiten verlichting, radio en alarmlichten werken overigens normaal.Opnieuw starten ging ook goed. Toen motor uitgezet. Kap geopend. Ik wilde even naar de zekeringen kijken. Tot ik water hoorde stromen en sissend op iets warms hoorde vallen. Bij nader onderzoek bleek dat het een straaltje benzine was dat onder (uit?) de carberateur kwam. Dit straaltje stopte pas toen ik in de auto de LPG/benzine schakelaar op neutraal had gezet.Wie weet waar ik de oorzaak van de problemen moet zoeken?Alvast bedankt en een goede jaarwisseling. eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2002 13:39 #62818 door
Beantwoord door in topic strange things happen
De oorzaak van die benzine lek is een lekke vlotterkamer. De afdichting is uitgedroogt. Je kunt de carburateur eraf nemen en de onderkant openschroeven. De afdichting moet vervangen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2002 13:48 #62817 door
Beantwoord door in topic strange things happen
Maar is het niet zo dat de benzine toevoer moet stoppen als het contact wordt uit gezet? M.a.w moet het elektrische kraantje in de bezineleiding niet sluiten als de motor uitgaat?eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2002 14:02 #62816 door
Beantwoord door in topic strange things happen
De vlotterkamer loopt leeg, zit genoeg in voor een mooie fik.Remedie is inderdaad alle pakkingen vervangen en vaker op benzine rijden om uitdroging te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2002 09:31 #62815 door
Beantwoord door in topic strange things happen
En zou de elektrische probleempejs niet kunnen komen doordat het straaltje benzine over de dynamo heen piest??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.