helicoil

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2003 13:46 #56154 door
helicoil is gemaakt door
Ik wil nog even terugkomen op het onderwerp over schroefdraadreparatie. Zojuist kwam ik terug van de Midlock dealer die mij wist te vertellen dat bij een helicoil (of insert) een hele toolkit nodig is van 'slechts' 135 euro ex btw. Dit is mij een beetje te duur voor 2 M8 boutgaten. Nu zou ik willen vragen wie er (in de regio Den Bosch) zo'n dergelijke toolkit te leen heeft. Uiteraard tegen een redelijkere vergoeding. Is er anders misschien iemand die een handigere oplossing heeft als opboren naar M10 te krap is.P.S. De bouten dienen als bevestiging van het thermostaatdeksel op het inlaatspruitstuk van een 3,5 liter V8 welke is bestemt voor een Amazon V8.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2003 14:21 #63100 door
Beantwoord door in topic helicoil
guus, zelf heb ik alleen een m6 set liggen maar www.motozoom.nl kan een m8 tapset leveren voor € 59,95.( doorklikken naar gereedschap -> speciaal gereedschap -> draadreparaties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2003 14:30 #63099 door
Beantwoord door in topic helicoil
herstel, ik bedoel uiteraard geen tapset maar een helicoil-set. een heli-coil is echt de beste (en blijvende) oplossing hoor met behoud van zo veel mogelijk materiaal. ik adviseer je geen andere 'creatieve' mogelijkheden uit te proberen ivm het risico dat een heli daarna niet meer tot de mogelijkheden behoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 07:47 #63098 door
Beantwoord door in topic helicoil
Probeer ook eens zogezegd de garage op de hoek, deze hebben toch ook vaak deze spullen liggen en dan zou je voor zeer weinig kosten klaar moeten zijn (alleen de kosten voor het indraaien van de helicoils)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2003 12:15 #63097 door
Beantwoord door in topic helicoil
Een andere fabrikant van soortgelijke dingen is Recoil. Die vind je meestal wel ergens op de klassiekerbeurzen. Ze maken eenvoudige setjes die veel goedkoper zijn. Werkt verder precies hetzelfde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2003 10:22 #63096 door
Beantwoord door in topic helicoil
Ooit gedacht om de M8 die nu te ruim is opnieuw te tappen met een engelse maat.Daarna een engelse bout erin en klaar.Dit wordt veel toegepast.Het nadeel van een helicoil kan zijn. Dat deze bij losdraaien van de bout meekomt of breekt met alle gevolgen van dien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2003 15:00 #63095 door
Beantwoord door in topic helicoil
M9 zou kunnen. Mar wie kan M9 bouten leveren? Of eventueel engelse bouten (met tappen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2003 20:00 #63094 door
Beantwoord door in topic helicoil
In Leiden bestaat een zaak die heet LAMAN.Zit op de signel in Leiden, deze heeft dat gegarandeerd. Ik heb daar toen voor een andere auto ook een engelse tap en bout gehaald en met succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.