p 1800 - veel kilometers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 14:47 #56137 door
p 1800 - veel kilometers is gemaakt door
Ik wil een P 1800 kopen voor dagelijks gebruik. dwz zo'n 25.000km/jaar. Wie doet dit ook, wat is de ervaring? En kan dat eventueel op Ggs zonder al te veel problemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 18:50 #63194 door
Beantwoord door in topic p 1800 - veel kilometers
Ach, kijk eens bij de historie van het model bij 1,8 miljoen mijl, jouw beoogde kilometrage is nog bescheiden.Ik heb ooit in één jaar 120.000 km gedaan in een Amazon en daarvan heb ik nog steeds een gehoordip, maar jouw waarden moeten in het huidige verkeer geen onoverkomelijke problemen opleveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 19:23 #63193 door
Beantwoord door in topic p 1800 - veel kilometers
Dat kan prima. Ik rijd toch zeker zo'n 15.000 km per jaar met mijn Amazon. Tot nu toe probleemloze kilometers. Houd er wel rekening mee dat een oude auto meer onderhoud behoeft dan een moderne. Bij 25.000 km per jaar zit je bijv al aan meer dan twee keer olie verversen. Als je de onderhoudswerkzaamheden zelf uitvoert, dan is het allemaal wel te betalen. Let er bij het kopen wel op dat je zo goed mogelijk koopt, want een minder exemplaar zal bij 25.000 km per jaar al snel het ene na het andere probleem geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 20:17 #63192 door
Beantwoord door in topic p 1800 - veel kilometers
Sterker nog een injectiemotor is uitstekend geschikt voor een "daily driver".Persoonlijk vindt ik dat je op gas moet koken maar zelfs lpg is mogelijk.bedenk wel dat de onderhoudskosten voor een klassieker netto hoger liggen dan voor een moderne wagen.Preventief onderhoud is het motto als je aan hoge kilometrages denkt.Zelf klussen dus als je dit betaalbaar wilt houden en dit kun je snel leren, daar heb je de v-44 voor.Laat ons weten hoe het vergaat in een klassieker voor dagelijks vervoer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2003 06:22 #63191 door
Beantwoord door in topic p 1800 - veel kilometers
Mee eens met voorgaande bericht, mijn kosten voor mijn v40 liggen lager als de P1800E.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2003 14:59 #63190 door
Beantwoord door in topic p 1800 - veel kilometers
Ik heb enkele jaren zo'n 30.000 km per jaar afgelegd in mijn 1966 P1800S.Ik reed wel op gas om de hoge onderhoudskosten te compenseren. Het is goed te doen als je 'gek' van dit soort wagens bent, anders houd je het waarschijnlijk maar een jaar vol.Een klassieker heeft namelijk ook zijn nadelen en zeker een P1800. Zo kan het met warm weer onaangenaam warm in de auto worden, raampjes open en ventilatie helpen wel maaar niet als je stilstaat in een file. En dat had ik bijna elke dag aangezien ik van Rotterdam naar Den Haag en vice versa reed.Als het hard regent, maken de ruitenwissers soms tevergeefs overuren en de kans dat een aanzienlijke hoop regen de auto inloopt via je ventilatierooster en door niet goed sluitende deuren is reeel.Tijdens een flinke sneeuwbui belandde zoveel sneeuw op de ruitenwissers dat die niet de kracht hadden om meer dan 2centimeter te bewegen, oftewel geen zicht.De achterruit en zijspiegels zijn vaak belslagen en zeker in een file is dat een groot probleem. En dan de verlichting: geen alarmlichten (en als je de auto dagelijks gebruikt is de kans dat je die nodig hebt omdat je ineens pech krijgt erg aanwezig), slechte achterlichten en als je er geen halogeen in laat zetten, ook erg matige voorlichten.Ik ben geen gefrustreerde klassieker rijder maar heb wel besloten om naast mijn P een S40 aan te schaffen voor dagelijks gebruik. Nu rijd ik nog steeds regelmatig in mijn P door Den Haag en zie gelukkig regelmatig ander P-rijders (dagelijks of recreatief).O ja, denk ook aan de hoofdsteunen, mijn P had die niet. Je neemt daarmee wel een risico, als je ziet hoeveel aanrijdingen ik elke dag weer mocht aanschouwen. Dat gevaar zat hem vooral in het feit dat andere automobilsten gevaarlijk dicht op me gingen rijden om te zien wat voor een auto het nou eigenlijk was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2003 00:15 #63189 door
Beantwoord door in topic p 1800 - veel kilometers
Eens met de vochtgevoeligheid maar als je gaat voor een "E" dan heb je al veel meer.Verwarmde achterruit, through-air ventilatie wat het beslaan van de ruiten al veel minder maakt en standaard Hazard-lights.De P 1800 E heeft vaak (re-import uit USA) een airco en de ruitenwissers zijn groter en sterker.Al eerder noemde ik de injectie welke betrekkelijk weinig onderhoud behoeft.Conclusie: als je voor dagelijks gaat koop een E of een ES, liefst met airco.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2003 22:58 #63188 door
Beantwoord door in topic p 1800 - veel kilometers
Maar als je voor de looks gaat, koop dan een 1800S (of beter nog.... een Jensen).Maar dat is natuurlijk een geheel andere discussie. Succes met je keuze en mogelijke aankoop en hopelijk tot ziens bij de P1800 voorjaarsrit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.