kilometerheffing

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2003 22:57 #56118 door
kilometerheffing is gemaakt door
Onderstaande tekst is afkomstig uit de Conrad-nieuwsbrief van 13-2-2003: 8. Kilometerheffing terug op agenda met nieuwe naam De kilometerheffing moet zo snel mogelijk weer terug op de politieke agenda. Dat vindt de Raad voor Verkeer en Waterstaat, een belangrijk adviesorgaan van de minister van Verkeer en Waterstaat. De nieuwe naam voor kilometerheffing, het Mobitarief, en duidelijkheid over wat er met de inkomsten gaat gebeuren, moet de automobilist 'warm' maken voor de heffing.Het kabinet van CDA, LPF en VVD zette vorig jaar een streep door de ontwikkeling van de heffing en gaf de voorkeur aan snellere aanleg van spitsstroken. Toch wordt er in het algemeen getwijfeld of de huidige maatregelen wel voldoende zijn om het fileprobleem in de toekomst beheersbaar te houden. Vandaar de hernieuwde plannen voor een kilometerheffing. De strekking van de kilometerheffing is onveranderd gebleven; Automobilisten betalen een bedrag per gereden kilometer. Wie veel op knooppunten, tijdens het spitsuur of met een relatief 'vieze' auto rijdt, betaalt meer. In ruil daarvoor verdwijnen autobelastingen en kan ook een aanzienlijk deel van de benzineaccijnzen worden geschrapt. Om onduidelijkheden te voorkomen wil de Raad voor Verkeer en Waterstaat een commissie oprichten die de automobilist van de voordelen van kilometerheffingen overtuigt. Volgens de raad is de auto geen melkkoe van de overheid en zullen sommige automobilisten juist minder gaan betalen. Ministerie van Verkeer en Waterstaathttp://www.minvenw.nl/cend/dco/home/data/index.htm?sfgdata=4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2003 08:31 #63282 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
FEHAC vertegenwoordigt onze belangen in deze en ik denk dat ik het RTL nieuws maar eens bel of we weer een nieuwsflits kunnen maken om hiertegen te protesteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2003 12:25 #63281 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Waarom wil je dan protesteren? Wat zijn de argumenten tegen dit idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2003 17:56 #63280 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Ja, allemaal oud nieuws maar voor diegenen die het gemist hebben:1.Meer dan de nieuwwaarde al aan wegenbelasting betaald in 25 jaar2.Met max 5000-7500 km geen volwaardige wegen"belasting"3.Originaliteit van wagen niet geweld aan doen door een kastje inbouwen, lijkt me overigens wel aardig hoe ze dit in mijn 6-volts Amazon willen plaatsen.(batterijen?)4.Klassieke wagens zijn door voormalig minister Brinkman tot "cultuur goed" verheven en zijn opvolger draait dit weer terug.5.Oplossing omm wegenbelasting in de brandstof te stoppen is veel eerlijker, wil je dan toch je klassieker dagelijks gebruiken dan betaal je "naar verhouding" mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2003 08:50 #63279 door
Beantwoord door in topic kilometerheffing
Okay, ik zie je punt. Voor klassiekers behoeft het voorstel nog wel enige aanpassing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.