diverse vragen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2003 00:14 #56114 door
diverse vragen is gemaakt door
Sedert een maand de gelukkige bezitter van een pv544 bouwjaar '60. Zoals verwacht ook wat probleempjes en vragen:1. Sinds gisteren weigeren mijn knipperlichten, voor, achter, links en rechts. Je hoort de automaat klikken, het laadstroomlampje gaat fel aan en uit en de weizer van de benzinemeter sprinkt van links naar rechts. Het contactslot wordt warm aan de cant waar de draden zitten aangesloten. (Het was 's avonds dimlichten kachel en kachel aanjager aan; 6volts installatie gelijkstroom). Voor dat de knipperlichten ermee kapten, viel het mij op dat het laadstroomlampje zachtjes meeknipperde. Bij een stoplicht met stationair draaiende moter gingen ze steeds langzamer knipperen. Wie weet wat er mogelijk aan de hand is?2. Een enkele keer wil de startmoter niet ronddraaien. Controlelampjes gaan branden startmoter zwijgt. Als ik de wagen in de tweede versnelling zet en even heen en weer schudt, start de auto wel. Wat is er loos?3. Op mijn voorspatborden zitten sierstrips; op mijn achterspatborden niet. Er zitten geen gaatjes in van vroegere stripbevestigingen. Bij het bekijken van foto's van PV's op allerlei websites zie ik PV's die of voor- en achterstrips hebben of helemaal niet. Wie weet hoe het hoort?3. Rechts van de ruitenwisserschakeler zit een klikschakelaar die omhoog en naar beneden kan. Als ik het ding naar beneden klik gebeurt er niets behalve dat mijn laadstroom lampje gaat branden. Waar is de schakelaar voor en wat werkt er blijkbaar niet?4. Mijn hoedenplank bestaat uit een keurige originele hardboardplaat. Wie weet wat er voor bekleding op hoort (kleur en materiaal). De auto is wit en de bekleding bruin-rood skai met rood-grijze stof.5. Bij constante snelheid loopt de moter wat hokkerig. Bij gasgeven (B16) geeft de moter flink power. Zelfs bij 110 km per uur accelereert de auto nog prima. De vorige eigenaar heeft de pakking bij het uitlaatspruitstuk vervangen voor de apk. De auto heeft de laatste jaren heel weinig kilometers gemaakt. Ik heb er deze maand al 500 km mee gereden, ook op de grote weg en de moter gaat steeds lekkerder draaien.6. Wie kan mij vertellen waar de schakelaar voor de electrische ruitensproeier zit?Verder toch een heerlijke auto zo'n PV.Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2003 13:02 #63291 door
Beantwoord door in topic diverse vragen
Tja, een hoop vragen....ben net gereed met een totale body off restauratie van een 544 uit 1959, heb nu een nieuwe auto en een een hoop ervaring rijker wat dit model aangaat...Vraag 6: de schakelaar van je sproeier hoort origineel in de schakelaar van de wissers te zitten, helemaal uittrekken en sproeien maar, de eerste stand zijn enkel de ruitenwissers,...Vraag 5: lastiger te beantwoorden, compressie meten, ontsteking stellen, kleppen, boegies, verdeler, enz...heeft allemaal met elkaar te maken...Vraag 4: geen materiaal, enkel die hardboard plaat, meestal gewoon zwart.Vraag 3: klinkt niet als een originele schakelaar, bedoel je een tuimelschakelaar met klikschakelaar?? Zou de draden eens volgen voor zover mogelijk.Vraag 2: Klinkt alsof het anker niet pakt, zeker als na :schudden" het wel lukt, doet de startmotor helemaal niets of ratelt hij enkel zonder verder iets te doen?? als dat zo is is waarschijnlijk het beestje aan revisie of vernieuwing toe, al blijft het lastig beoordelen...Vraag 1: meeknipperen van lampjes is vaak een kwestie van aarde,...verder ook lastig te zeggen zo, kan ook een kortsluiting ergens zitten, gelijkstroom is vaak de oorzaak van zwakker brandende verlichting als je veel stroomvragers gelijktijdig inschakeld, heb daarom zelf een nieuwe bosch wisselstroom gemonteerd, naast dit probleem op te lossen levert een gelijkstroom ook genoeg stroom bij stationair draaien.Hoop je iets op weg geholpen te hebben. Het blijven fantastische auto's !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.