restauratie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-02-2003 19:37 #56098 door
restauratie is gemaakt door
Ik heb een Volvo 220 met wat roestplekken. Wie heeft err een adres waar het goed mar betaalbaar kan. Ik heb her en der geinformeerd maar zou bij de een 4500 euro, en voor hetzelfde bij een ander 8000 euro moeten kosten. Dit vind ik veel. Heeft iemand een tip?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-02-2003 19:46 #63343 door
Beantwoord door in topic restauratie
Om geld te sparen zou je er zelf de uren in kunnen steken om de auto te strippen en te schuren en daarna te laten overspuiten. Gezien de prijzen die je noemt neem ik aan dat je hem helemaal wilt gaan spuiten...anders bij een goed schadeherstelbedrijf aankloppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2003 12:37 #63342 door
Beantwoord door in topic restauratie
Wil je echt gaan restaureren of enkel de sclechte plekken bijwerken? De term restauratie wordt door een ieder vaak ook anders opgevat. Heb net zelf een complete restauratie van een 544 afgerond, alles is eraf geweest, tot de kale body, alles wat er af ging is er nieuw op gegaan, elke schroef, motor, rubbers, kabelboom, ophanging, enze,enz, dat versta ik onder een restauratie en dan vallen de genoemde bedragen wel mee.....mijn schoonvader heeft het meest werk gedaan (plaatwerker en monteur van origine) en er hebben zo'n 600 uur in gezeten, 1 jar totaal. Als je dat bij een bedrijf moet betalen ben je al Euro 10.000,- kwijt, nog los van al het materiaal. Zou als je enkel wilt bijwerken zoveel mogelijk zelf doen in overleg met een goede hersteller/spuiterij,...dan is het nog te overzien. Alhoewel mijn auto de best denkbare behandeling qua lak heeft gehad, koste circa Euro 2100,-.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2003 20:47 #63341 door
Beantwoord door in topic restauratie
Het vervelende met roest is dat het bijna altijd weer het topje van de ijsberg is dat je door de lak heen ziet. Ga je eenmaal beginnen met het verwijderen van roest, dan schrik je je meestal te pletter van de werkelijke hoeveelheid. Professionals weten dat en daarom noemen ze vrij hoge bedragen. Waarom denk je dat er nog altijd Amazons verschroot worden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2003 15:27 #63340 door
Beantwoord door in topic restauratie
Mee eens, schrok me de $@&%$ toe ik mijn 544 hellemaal kaal had gestraald,.....viel niet mee dus terwijl het er op het oog en op de tast nog aardig leek uit te zien. Denk dat die hoge bedragen niet overdreven zijn als je het uitbesteed, gaat nu eenmaal heel wat uren inzitten, en naast de kosten van enkel de uren komt het materiaal. In mijn geval: als ik alles had laten doen was ik ca Euro 10.000,- aan arbeid, Euro 3.800,- aam de spuiter (uitdeuken, schuren, spuitplamuur, grond/hechtlagen, 2 x salveser (schrijf je dat zo???) 2 x in de kleur, blanke lak....)Euro: 3.500,- aan revisiemotor, dynamo, startmotor, kabelboom en overige electra. En dan nog eens Euro 1.500,- aan afbouw en klein materiaal.... Totaal: Euro 18.800,-Maar dan heb je een nieuwe auto, heb het samen met mijn schoonvader gedaan, zelfde resultaat maar dan Euro 10.000,- in totaal....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.