jankend geluid

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2003 09:29 #56092 door
jankend geluid is gemaakt door
Bij het wegrijden van mijn Amazon, zowel voor- als acheruit, is er een jankend geluid te horen (ik geloof bij het opkomen van de koppeling). Het komt van de achterkant van de auto. Wat kan dit zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2003 19:12 #63360 door
Beantwoord door in topic jankend geluid
ja, zoekplaatje.....misschien je schoonmoeder die na het zondagse ritje er nog onder zit ?Nee, even serieus, beschrijf nauwkeurig waar het vandaan komt.Check of de remmen warmlopen, vastzittende handremkabel en andere bewegende delen.Loopt er niet iets aan ?Helaas gaan mijn gedachten toch uit naar de achterwiellagers.We horen van je

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2003 19:44 #63359 door
Beantwoord door in topic jankend geluid
Alleen bij het wegrijden of ook tijdens het rijden? Als het alleen bij het opkomen van de koppeling is, dan vermoed ik dat die ook de dader is, misschien is ie tot de klinknagels versleten. Het is moeilijk om in de auto een geluid te localiseren. Mijn versnellingsbak is versleten en jankt vooral in de 2e versnelling bij optrekken en in de 4e bij een constante snelheid van rond de 70-85 km/u. Het geluid lijkt meestal van achteren te komen terwijl het tòch de bak is die het doet en niet het differntieel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2003 08:47 #63358 door
Beantwoord door in topic jankend geluid
Zo plotseling als het gejank begon is het ook weer opgehouden, ik zal in ieder geval het oliepeil van de versnellingsbak en achteras controleren. Maar de onzekerheid blijft. Ik weet dat vorig jaar er nieuwe koppelingsplaten in zijn gekomen. Oh ja het lekt olie ter hoogte van de versnellingsbak... Ben benieuwd naar andere reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2003 13:25 #63357 door
Beantwoord door in topic jankend geluid
tja, hoe een geluid omschrijven? door je melding dat het weer verdwenen is, doet het mij denken aan kapotte kardanassen: heb dat ooit ook met mijn amazon gehad: dan wel geluid, dan weer niet meer (omdat de asjes dan blijkbaar correct terug aan elkaar sloten); weinig kostelijk, wel nauwkeurigheids-oefening. succes,Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2003 15:53 #63356 door
Beantwoord door in topic jankend geluid
Olielekkage bij de bak kan natuurlijk een versleten keerring zijn. Zijn het nog de oude vilten of al nieuwe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2003 22:25 #63355 door
Beantwoord door in topic jankend geluid
controleer regelmatig de olie in de cardanas en/of het is de druklager in de koppeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.