piepen en kraken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2003 19:32 #56075 door
piepen en kraken is gemaakt door
Sinds kort heb piept en kraakt het linksvoor. Zowel tijdens het rijden, als wanneer ik de auto daar naar beneden druk. Afgelopen weekeinde het wiel los gehaald. Nergens speling. Vervolgens siliconen spray in de kap, die over de schokbreker zit, gespoten. Toen was het over.Vandaag weer gaan rijden en verdomd, hij piept weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2003 21:21 #63442 door
Beantwoord door in topic piepen en kraken
klinkt als een droge onderste fuseekogel. let maar eens heel goed waar het geluid vandaan komt op als je de auto met handkracht in veert. vervangen is de enige remedie. half uurtje werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2003 14:11 #63441 door
Beantwoord door in topic piepen en kraken
Dan is het rubber van je schokbreker gescheurd oid, je moet het in ieder geval even vervangen. Het zit zo: als je er spray overheen spuit, is het metaalcontact even niet hoorbar. Na een stukje rijden, of even staan, is de spray weg, en gaat het metaal op metaal weer geluid maken.Eeven een rubber vervangen dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2003 08:34 #63440 door
Beantwoord door in topic piepen en kraken
waar zit dat rubber?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2003 11:57 #63439 door
Beantwoord door in topic piepen en kraken
Als je je wiel eraf haalt, zie je recht voor je, bovenop je voortrein een stukje schroefdraad uitsteken. Ik begreep dat je daar de spray op spoot. Daar zit ook een moer, en daaronder een rubber. Dat is het bovenste rubber, als je nu die moer losdraait is de bovenste bevestiging van je schobreker los. Nu de twee bouten aan de onderkant van de schokbreker losdraaien, en de hele schokbrekers komt uit de veer. Op de pen die uit de schokbrekers steekt, zit nog een rubber. Ik denk dat deze kapot is gegaan, waardoor metaal contact optreedt tussen de pen uit de schokbreker en de gat in de voortrein waar de pen doorheen gaat.Een paar nieuwe rubbers kosten niet veel, dus ik zou ze gewoon even vervangen. Zeer waarschijnlijk ben je dan het geluid kwijt.Gr Roberthttp://members.lycos.nl/volvofiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2003 10:24 #63438 door
Beantwoord door in topic piepen en kraken
controleer je ophanging van vooras naar onderste draag arm (driehoek vorm) deze zit gemonteerd met een lange bout en rubber bussen dit moet je haast met een koevoet controleren maar vaak zit hier speling in p.s bout kan erg vast zitten en de rubbers zijn meestal geheel vergaan sucses

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.