volvo amazon custom 1964

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2003 14:14 #56061 door
volvo amazon custom 1964 is gemaakt door
hi my name is michael and i´m living in sweden.i´m looking for a volvo amazon custom from 1964 that was sold holland for 2-3 years ago i have bean told that the buyer bought it for like 20.000 in swedish money. the amazon is roofchopped 6" and has a "window" in the middle of the roof made of plexiglas,the grill looks a little bit like a grill from a mercury -49-51 and its hand made of stainless steelpipes.it also has electric doorlocks, modified taillights,no lists or emblems and the hole after them are welded.the "draingrooves" are remooved,the "bump" in the front of the hood is rebuilt so its higher than on a original amazon, the original engine that was in it when it was built was a volvo B20 with weber 36/36 carburators and some more stuff the transmission was a volvo m40.the paint was red with pearl effects.if you have seen this car somewhere or are you the owner of this car please contact me on my email mikael_bergman@hotmail.com i´m VERY intrested of buying it so please if you just have seen it somewhere please tell me where it was so i get hint of where it is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2003 14:42 #63483 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
I think i have seen this car in a dutch classic car magazine (Auto Motor Klassiek)about a year and a half ago. It was in the magazine for a long time , I think a few months. Maybe is there someone in Holland who wil check the old magazines, i don't have them anymore. This is a magazine with very much cars for sale. It was not an article about the car but someone offered it for sale. See www.amklassiek.nlIk weet haast wel zeker dat ik deze auto in AMKlassiek heb zien staan mijn oog werd er altijd naar toe getrokken. Je ziet gechopte amazones haast nooit.Hij heeft erg lang tussen de advertenties gestaan. Ik kan de oude AMK niet meer vinden maar er is vast wel iemand die dat wel kan.Help this Swedish guy to find the car!Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2003 15:43 #63482 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
For some reason www.amklassiek.nl is not working try www.amklassiek.comLaurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 10:08 #63481 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
Weet u zeker dat het in AM-klassiek was? Ik heb gezocht in de magazines vanaf juni 2001 t.e.m. december 2001 ...en niets gevonden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 14:01 #63480 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
Het zou ook wel Onschatbare Klassieker kunnen zijn. De staan gelukkig op alfabetische volgorde per merk.Die auto moet in een van die blaadje staan.De beschrijving van Michael klopt preciesLaurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 14:19 #63479 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
Ja hoor, auto gevonden.Auto staat in Onschatbare Klassieker juli 2000 nr 7. Ik zal Michael wel mailen op zijn hotmail adres. Sorry Willy, auto stond in een ander magazine en in een andere tijdsperiode maar ik had het toch goed gezien.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 18:55 #63478 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
OK Laurent geen probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2003 12:13 #63477 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
What do you think of al that Dutch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2003 15:08 #63476 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
We proberen hier een Zweed te helpen hoor,Je kan niet verlangen dat ie Nederlands praat.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2003 00:27 #63475 door
Beantwoord door in topic volvo amazon custom 1964
please mail me your answers in english to my mail beucause i dont visit this forum so much/michael

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.