afstelling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 11:40 #56060 door
afstelling is gemaakt door
Volvovrienden,De laatste tijd heb ik met mijn amazon, b18a, 1967 de volgende probleempjes:1. bij het dichtschuiven van de shoke slaat de motor af, ook bij volledig warme motor2. bij met name koud en nat weer heb ik nauwelijks trekkracht. Optrekken gaat wel maar niet echt zoals het hoort. Bij doorschakelen naar de twee heeft het volledig intrappen van het gaspedaal nauwelijks effect, mijn snelheid neemt maar montjesmaat toe. Bij een warme motor gaat het een stuk beter maar laat nog wel een beetje te wensen over.Hebben 1 en 2 met elkaar te maken en wat kan het zijn? Afstelling? En hoe maken we dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 11:58 #63489 door
Beantwoord door in topic afstelling
Loopt de motor wel regelmatig? kijk eens of alle bougies wel functioneren!Geen vonk, dan nieuwe bougies en eventueel ook nieuwe kabels monteren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 13:20 #63488 door
Beantwoord door in topic afstelling
Ga heel systematisch je gehele ontsteking en carburatie na.1. bougies eruitdraaien en controleren/vervangen. 2. bougiekabels loshalen en aansluitingen checken dan wel schoonmaken.ook die van de bobine.3. kleppen stellen. 0.45-0.50mm4. speling contactpuntjes op .40 zetten, Of met contacthoekmeter.5. vervroeging met strobolamp controleren/zetten. 1500 toeren 21-23 graden6. Bovenkant carburateur eraf halen en het hele membraam en de sproeiernaald checken Bij zichtbare slijtage of krommigheid vervangen,Bij hermontage olie demper verversen en op niveau afvullen.7. Speling in je gasklepstang checken.(indien ruimschoots aanwezig vervangen, een klein beetje mag)8. Luchtfilter checken.(wanneer ververst dan wel gespoeld(k&N))9. Benzinepomp nakijken, leidingen nazien/reinigen/doorblazen.Al met al een uurtje of drie/vier werk maar vrijwel altijd de moeite waard. Helpt dit alles nog niets, dan komt er wat serieuzere ellende als oorzaak.succes ermee,Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 13:45 #63487 door
Beantwoord door in topic afstelling
afgezien van ontsteking-problemen (geeft vaak dezelfde problemen als met de carburatie): als de verschijnselen zich niet of veel minder voordoen met uitgetrokken choke ( daar ben je helaas niet helemaal duidelijk in),heb je waarschijnlijk een branstofprobleem. bezinepomp en/of carburateur (membraam?) verdacht. zijn de verschijnselen al (veel) langer aanwezig en worden ze langzaam erger, dan kun je ook nog denken aan versleten nokken op de nokkenas. controleer ook de klepspeling eens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 20:15 #63486 door
Beantwoord door in topic afstelling
Diederik,Ik heb ook zoiets gehad bij mijn B18A/Zenith. Kijk eens bij de carburateur of de geleiderpin die door het "maanvormige draaiding" wordt meegenomen bij het gas geven, de juiste groef volgt. Deze pin kan nl door de onderste of de bovenste lopen,en de onderste is de juiste als ik mij niet vergis. Indien deze in de andere (foute) groef loopt, dan staan de chokeklep altijde een groot deel dicht ook als er niet gechoked wordt. Ga je dan vervolgens choken, dan wordt het alleen maar erger en verzuipt de boel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2003 11:01 #63485 door
Beantwoord door in topic afstelling
Volgens mij heb ik de oorzaken te pakken. Probleem 1 en 2 hadden niks met elkaar te maken.1. Afslaan bij dichtdoen van shoke werd veroorzaakt door een te laag stationair toerental. Is inmiddels opgelost.2. Probleem met optrekken bij vocht werd veroorzaakt door poreuze bougiekabels en/of verdelerkap. Heb beide tijdelijk ingespoten met siliconenspray en heb nergens meer last van! Binnenkort verdelerkap en bougiekabels dus maar vervangen.In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2003 22:12 #63484 door
Beantwoord door in topic afstelling
check de afstelling van de contact punten, luchtfilter. als je op gas rijdt kan het de verdamper zijn (reviseren is geen probleem)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.