autoimport & verzekering

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2003 16:53 #56036 door
autoimport & verzekering is gemaakt door
Een tijdje geleden trof ik in de franse bergen een klassieker tegen die erg veel op mijn eerste auto leek. Deze auto staat te koop en ik wil deze graag naar nederland halen, bijvoorkeur op eigen kracht. De auto staat op frans kenteken. Nu lijkt het verzekeren van de auto een probleem. Ik mag niet in een auto met franse platen rijden en de nederlandse maatschappijen die ik heb gebeld om de auto te verzekeren gaven een nee op het request. Is het mogelijk om dit te doen en hoe pak ik dit aan. Alvast bedankt voor de reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2003 18:31 #63580 door
Beantwoord door in topic autoimport & verzekering
Ik heb zelf een tijd terug een auto ingevoerd uit Zweden - op zweedse export nummerplaten en met een tijdelijke verzekering - 30 dagen - voor die export op naam van de zweedse eigenaar. De zweedse verzekeraar vond het geen probleem dat ik met die wagen richting nederland zou karren.Misschien iets vergelijkbaar proberen - met een franse verzekeraar op franse exportplaten? Eén keer het jouw auto is met Nederlandse kentekens is alles vermoedelijk opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2003 10:54 #63579 door
Beantwoord door in topic autoimport & verzekering
De KNAC in Den Haag heeft wel de mogelijkheid om auto's op die manier te verzekeren(met buitelandse platen) maar dan moet je wel lid van de KNAC zijn.....Je mag dan de auto met buitenlandse platen naar Nederland toe rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2003 11:25 #63578 door
Beantwoord door in topic autoimport & verzekering
Informeer ook even bij de Nederlandse douane-diensten hoe het juist werkt om een tweedehands auto in te voeren. De open economie werkt in veel sectoren, maar de autohandel heeft daar iets meer moeite mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.