geluidsisolatie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 17:22 #55967 door
geluidsisolatie is gemaakt door
Nu ik het hele interieur, matten, stoelen etc. heb verwijderd zou ik graag op een effectieve manier geluidsisolatie aan willen brengen. Wie heeft er een tip?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 21:07 #63843 door
Beantwoord door in topic geluidsisolatie
Jan, ik weet dat je bijvoorbeeld bij scandcar isolatie kunt krijgen op maat en in 3 delen (schutbord, voor, achter). Het schijnt tevens te monteren te zijn zonder dat je het hele dashboard/stuurstang hoeft te demonteren. Ik wil het zelf ook nog ooit eens aanbrengen. Nu heb ik in ieder geval overal bitumen plakplaten op zitten die de lage frequente geluiden dempen. De dikker isolatie werkt meer op de midden/hogere frequenties...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 07:59 #63842 door
Beantwoord door in topic geluidsisolatie
Jan,Ik heb bij de bouwmarkt van die veelkleurige geperste schuimrubber matten gehaald (een centimeter of vier à vijf dik). Je stoelsteunen verdwijnen hier bijna in, maar met een hobby-mes gemakkelijk op maat te maken en de geluiddemping is uitstekend. Deze matten worden per pak verkocht, en één pak is voldoende voor de gehele bodem van de auto. Alleen voor het bekleden van je versnellingsbaktunnel moet je ander spul nemen, want deze matten zijn te dik daarvoor.Suc6 en veel stilte gewenst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 14:55 #63841 door
Beantwoord door in topic geluidsisolatie
zie ook eerdere berichtendenk erom dat alle gaten dicht zitten met rubberdoppen, isolatie van het schutbord is het belangrijkste. Erg goed gaat met zelfklevende platen kan je zo om maat snijden. Te koop in een automaterialenzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 19:19 #63840 door
Beantwoord door in topic geluidsisolatie
Zijn die zelfklevende platen goed op maat te maken? Weet je de prijs misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 23:01 #63839 door
Beantwoord door in topic geluidsisolatie
Die platen kosten geen fortuin. Met een hetelucht fohn soepel maken en de zelfklevende achterkant op het plaatwerk kloppen (niet te heet natuurlijk). Op maat maken en een scherp mesje of schaar. Gaat het makkelijkste als de plaat nog warm is. Koude platen niet verwerken, want die breken zeer snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 08:13 #63838 door
Beantwoord door in topic geluidsisolatie
Arno jij hebt het over de antidenderplaten en ik over een soort schuimplaat voor geluidsisolatie. Te koop bij b.v Halfords (niet de noppenplaten) Ze zijn makkelijk te knippen of snijden en je plak zo alles vol, scheel decibels.Platen zijn niet de goedkoopste.Denderplaten plak je op grote vlakke stukken om de resonantie tegen te gaan. Deze heb je natuurlijk ook nodig.Kijk maar eens bij mijn restauratie verslag wat ik allemaal gedaan hebt. site regio oost of van Dries Bakkenes.succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.