175-cd2(s)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 16:07 #55905 door
175-cd2(s) is gemaakt door
Ik heb een Duett 1968. Ik kreeg vandaag het Zweedse instruktieboekje P210 1968. Daarin staat dat de Duett 1968 de carburateur 175-CD2S hoort te hebben. Op mijn carburateur staat (met opgelegde cijfers en letters) 175-CD2 en daarachter, maar dan ingegraveerd een S die aan de bovenkant echter enigszins uitgewist is. Ik heb echter wel een koperen verstelbare sproeiernaald onderkant carburateur. Is die S er nou later netjes ingekrast vraag ik me af. Je zou verwachten dat die toch ook opgelegd zou zijn. En ten tweede: Kan ik op mijn B18A beide types opzetten zonder iets te hoeven veranderen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 16:15 #64059 door
Beantwoord door in topic 175-cd2(s)
Ik kreeg trouwens een carburateur aangeboden waar alleen 175-CD opstaat dus geen 2 en geen S erbij. Past dat ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 17:11 #64058 door
Beantwoord door in topic 175-cd2(s)
ik heb zelf een amazon uit '70 met een 175-cd2se (met kunstof dop onderin) maar daar staat ook alleen maar 175-cd2 op vermeld...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 19:14 #64057 door
Beantwoord door in topic 175-cd2(s)
Idem bij mijn '70 Amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 22:24 #64056 door
Beantwoord door in topic 175-cd2(s)
En zou een 175CD dan ook gewoon passen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2003 10:58 #64055 door
Beantwoord door in topic 175-cd2(s)
Op de B18a hoort een CD175 2S. Die S is inderdaad ingegraveerd en niet meegegoten. Op de B20a hoort een CD175 2SE, waarbij ik zelf die SE letters nog niet teruggevonden heb. Je kunt ze herkennen aan de verstelbare sproeier bij de 2S, en het gele plastic dekseltje over de temperatuurcompensator bij de 2SE. Verder zijn deze carburateurs op nog tal van andere autos gebruikt in allerlei varianten, dus pas wel op wat je koopt op een rommelmarkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2003 14:54 #64054 door
Beantwoord door in topic 175-cd2(s)
Hoewel niet de bedoeling kun je bij een SE wel wat invloed uitoefenen op de sproeier door hoe ver je de naald in de bus duwt en vastschroeft. De bedoeling is om hem helemaal in het busje te duwen, maar ik heb dat bewust niet gedaan omdat mijn sproeier door rijden op LPG is uitgesleten (het is niet alleen de naald die slijt, maar ook de sproeier!). Door de naald een tikkeltje minder ver in zijn busje te duwen steekt die dus iets verder in de sproeier. Door het tapse profiel wordt de het gat waarlangs de benzine aangevoerd wordt dus net iets kleiner. Een truc om het groter geworden sproeiergat wat te compenseren. Kun je revisie van je carb een tijd mee uitstellen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.