mij krijgen ze niet gek!!! of toch?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2003 00:34 #55898 door
hoi mensenIk heb een 544 laten keuren bij rdw (ivm kenteken). Werd afgekeurd op de achterremmen wegens 50% verschil (mag 30% zijn).Achter beide remcilinders vernieuwd (eentje was vastgeroest) toen weer op keuring. WEER afgekeurd, 50% verschil. De remmen weer afgesteld en toen bij een apk-keuringstation laten meten: 12% verschil. Ik naar RDW en wat bleek: meer dan 30%. Ik weer terug naar apk_sation en gezegd dat ze beiden gelijk moesten afstellen. Bij RDW ging ik WEER ruim over die 30%. De keurmeester baalde meer dan mij en hij wou met de auto rijden en als ie voor WEL goed remde zou ie hem goedkeuren. helaas, hij trok iets naar rechts. Maar nu mijn vraag: hoe kan er zoveel verschil zijn tussen een gerenommeerd apk station en de rdw? (p.s. ik ben reeds bezig om ALLES te vernieuwen: alle cilinders, remschoenen, remslangen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2003 09:45 #64077 door
Beantwoord door in topic mij krijgen ze niet gek!!! of toch?
Tja, RDW is natuurlijk bijzonder streng en voor remmen vind ik dat terecht.Heb je het gehle systeem goed doorgflushed, remolie is hygroscopisch en moet idere 2-3 jaar helemaal worden doorgespoeld.Het zou kunnen dat je remleiding aan een kant (bv door een steen of rotzooi)aan een kant bijna verstopt zit, dit is relatief gemakkelijk te verhelpen door de achterledingen te vervangen (setjes zijn in het VOD verkrijgbaar, meteen ook de rubber verbindingsleidingen vervangen)Nieuwe trommels moeten even "inslijten" en veel afstellen valt er niet.ALs mijn wagen lang heeft stilgestaan (ook voor trommels) moet ik altijd even goed remmen voordat ze gelijk remmen (aanslag denk ik).Als een remcylinder bv heeft gelekt dan kan je de schoenen feitelijk weggooien (zou ook een verklaring zij voor het verschil...)Ook de binnenzijde van de trommels zou ik aan een grondige inspectie onderwerpen. Succes en laat ons weten wat het resultaat is

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2003 11:24 #64076 door
Heb ik ook gehad (amazon 1963 4xtrommel). Het verschil zag ik in hoe een garage het meet (gewoon fors remmen) en hoe de rdw het meet (weerstand opbouwen, geleidelijk aan). Op de laatste methode heb ik mijn boeltje afgeregeld. De auto volledig op blokken en de rempedaal met een stok tegen de dashboard onderkant 1..2 cm ingedrukt. Nu alle remmen zo afgesteld dat alle wiel dezelfde weerstand bieden...Indioen nodig herhalen. Zorg wel dat je alle rubber remslangen volledig nieuw hebt, anders krijg je een verschillend gedrag tussen statisch (auto op blokken)en dynamisch remgedrag (op de weg naar 1 kant trekken)...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2003 11:26 #64075 door
Mocht je in de buurt van Geleen wonen (komen) dan wil ik je hierbij best helpen..

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2003 21:21 #64074 door
Heb dit soort problemen ook met mijn 444 (4x trommel). Ben nu bij een APK station welke geen remvertragingsmeters hebben welke het onderlinge verschil meten in procenten. Dit is voor het APK station ook geen verplichting maar levert natuurlijk wel werk op. De achterwielen worden op de brug getest. Vervolgens een proefrit. Het stuur mag natuurlijk niet naar een kant trekken. En de remweg en de handrem moeten natuurlijk goed werken. Het probleem bij de meters is welke het verschil vergelijken voor onze auto's met remtrommels erg kritisch is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2003 23:49 #64073 door
Wanneer je in de buurt van Apeldoorn woont weet ik iemand die het goed kan uitregelen. Jaren met scheef remgedrag te maken gehad. Nu niet meer!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2003 15:50 #64072 door
Mij hebben ze wel gek gekregen: Mijn Amazon staat al dik een half jaar langs de kant: afgekeurd op scheeftrekken, cilinders, trommels etc. vervangen, ingeremd, etc. etc. nog steeds niet goed!! Eeuwig zonde, maar het ontbreekt me helaas aan tijd (en moed) om er nogmaals naar te kijken!!! Mocht er iemand met verstand van zaken in de buurt van Haarlem het leuk vinden om eens met me te kijken... Graag!!!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD