lekkage

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2003 21:09 #55857 door
lekkage is gemaakt door
Van mijn Ama B18 '67, heb ik intussen de deurrubbers vervangen, de pijp van de ontwatering van de kachel gereinigd en op het schutbord onder de motorkap een rubber geplaatst. De lekkage gaat oververstoord verder. Het water komt in de hoek van onder het dashboard naar beneden en alleen bij stilstand van de auto. Tijdens het rijden in de regen geen last. Wie heeft dit probleem ook wel eens bij de hand gehad en vervolgens uit de wereld geholpen? Laat even weten a.u.b. Alvast bedankt! Cees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2003 22:28 #64220 door
Beantwoord door in topic lekkage
Een beruchte oorzaak is water langs het raamrubber: moeilijk de plek op te sporen. Als je de zwarte sierlijst BINNEN er afhaalt,drukt deze NIET meer tegen het raamrubber en sluit het rubber beter af. Probeer eens een met een waterslang of tijdens de regen zonder deze lijsten te rijden om te zien of je nu nog lekkage hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2003 22:42 #64219 door
Beantwoord door in topic lekkage
bij mijn combi zijn in het verleden de balkjes van de voorspatborden vervangen, en nu ik de auto aan het restaureren ben zag ik dat er achter het dashboard zowel links als rechts een ter hoogte van het balkje een opening zit naar het balkje, en van het balkje naar de motorruimte.als de auto in de regen staat, loopt het via die opening naar binnen.misschien is het bij jou ook zo??ik heb ze inmiddels dichtgelast.groeten, gijs v. schoonhoven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 20:26 #64218 door
Beantwoord door in topic lekkage
Raamrubber zou mijn eerste aanwijzing zijn want die kunnen soms vreselijk lekken in de regen als de auto stil staat en droog blijven als de auto rijdt! Daar sta ik niet van te kijken. Het beste is om de ruit eruit te halen, nieuw rubber plaatsen en goed afkitten. Laten doen bij Carglass kan ook (dan zelf nieuw rubber aanleveren). Ik had een tijdje geleden nieuwe voorruit nodig en ze hadden een perfecte job afgeleverd. Netjes en prima waterdicht. Tegen betaling zullen ze waarschijnlijk niet moeilijk doen om een bestaande ruit er opnieuw in te zetten.Bij mijn Amazon zat er aan de rechter kan ook ooit een gat ter hoogte van het door Gijs genoemde kokerbalkje want dat was dichtgelast. Dat heb ik er weer open gemaakt want het water kon niet weg waardoor het weer was gaan roesten. Als je aan de binnenzijde van de wielkast goed op die hoogte kijkt zie je waar twee panalen bij elkaar komen. Herkenbaar een een hol balkje (lijkt op een ingeperst profiel, maar dat is het niet). In dat balkje zitten gaatjes en als die dicht getectyleerd zijn of verstopt met modder krijg je afwateringsproblemen die leiden tot roest en mogelijk natte voeten. Bij mijn Amazon had het water zich een weg gevonden tussen de naad van de A-stijl en het verticale paneel rechts langs de voeten van de bijrijder. De A-stijl was gelukkig niet aangetast, maar een heel stuk van het paneel wel. Danzkij dit lek een een stuk slechte vloer ben ik een hele tijd in de weer geweest met mijn lasapparaat. Het 'leuke' is dat de bestuurderskant ook onder handen genomen moet gaan worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2003 20:24 #64217 door
Beantwoord door in topic lekkage
Klassieke Volvo's en lekkende vooruiten, een combinatie net zo hardnekking als het merk zelf....Voor de Amazon geldt dat slecht geplaatste ruiten aanleiding geven tot roestvorming.Als ik het zo hoor heb je alle mogelijkheden verholpen en zit er niets anders op dan de ruit eruit halen en door een professional laten plaatsen, goed kitten opdat er geen ruimtes resten waar water zich kan verzamelen is belangrijk.Pas als de ruit eruit is kun je de randen op doorgeroeste plekken inspecteren en verhelpen.Afwachten en ruimhartig de kitspuit hanteren maken het vaak erger (=boodschap Lennard).Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, eruit die ruit en zien wat je moet doen is mijn motto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.