vod

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 22:47 #55851 door
vod is gemaakt door
Ik heb eergisteren onderdelen voor het interieur besteld bij het vod. Dit is voor mij de eeste keer. Vandaag was het al binnen! Super snel dus, maar ik begrijp niet hoe het werkt. Ik heb op deze site gezocht bij onderdelen en besteld via deze site. Dit heb ik besteld: nr.667878.... HOEDENPLANKRAND W/ZW.......... 5.00 Euro en nr.279927.... MAT HOEDENPLANK GEM........... 9.64 Euro. Totaal 14.64 excl. BTW. Nu was ik vandaag dus niet thuis, want ik begreep dat alle bestellingen op Vrijdag bezord werden, dus heb ik van de postbode een briefje gekregen. Daarop staat een bedrag van 68,12 Euro. Hoe kan dit? Ik heb bij mn bestelling ook mn email en telefoonnummer gestuurd, dit was handig voor als er opmerkingen vanuit het vod mochten zijn. Nu lijkt mij toch dat als ik ervanuit ga dat ik 14.64 (Ex) Euro moet betalen en het bedrag eigenlijk het dubbele is dat ik daarop geattendeerd word, of niet? Het zal wel aan mij liggen, dat ik gewoon het verkeerde heb besteld, maar dan verwacht ik dat te horen...toch? Heeft iemand suggesties om dit soort dingen te voorkomen? De cd-rom van het vod bijvoorbeeld? Zou dit mij als leek helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 23:57 #64242 door
Beantwoord door in topic vod
Ha Rogier,volgens mij ben jij behoorlijk boos. Ik had zojuist wel even zin om te trachten enigzinds te helpen, dus heb even opgezocht wat het VOD doorrekent voor rembourskosten in het laatste VCM: voor 0-5 kg euro 10,18 en voor 5-10 kg euro 12. Dus als je dat doorrekent komt jou bestelling uit op zo'n euro 30. Dan kan het dus niet geweest zijn. Maar als je de Prijslijst van het VOD (de papieren versie die je in Elshout kunt kopen) erbij pakt, dan lees ik bij artikelnummer 667878 Paneel hoedenplank Ama een bedrag van FL. 81,25 excl. en bij artikelnummer 27997 Mat hoedenplank gem. Fl 21,25. Opgeteld: FL 102,50 excl. In euro's 46,51. Plus rembours euro 56,69 excl resp euro 57,51 excl. Inclusief BTW dus inderdaad een bedrag van rond de 68 euro.Het lijkt er dus op dat je is wijs gemaakt dat het paneel voor de hoedenplank te krijgen was voor 5 euro, terwijl deze in werkelijkheid euro 36,87 excl kost bij het VOD. Behoorlijk sneu, vooral omdat je waarschijnlijk gewoon moet betalen. Bij de regels voor het bestellen via de website staat overigens duidelijk vermeld dat de prijzen voor onderdelen die via de website besteld kunnen worden onder voorbehoud zijn. Mijn tip is dus in de toekomst altijd de prijzen op de website te controleren met een prijslijst op papier van het VOD. Sowieso kan je volgens mij dit soort zaken beter bestellen over de telefoon, ook al bied de V44 deze service ook aan via het web, als je niet in staat bent om naar Elshout te rijden. Overigens stond ik ook wel even te kijken toen je een hoedenplankrand W/ZW (lees paneel hoedenplank amazon) kon bestellen voor 5 euro. Ik heb destijds een paneel gekocht voor 30 euro op de onderdelenmarkt in Berkhout. Het paneel is overigens gewoon een in de juiste vorm gezaagd stuk spaanplaat waarop een stuk skai is geniet. Ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe ik dit ding in de juiste kromming krijg, zodat het mooi aansluit op de binnenzijde van de carosserie. Heb jij een idee. Misschien vochtig maken aan de buitenzijde?Nou, kop-op kerel. 't komt wel goed. Even in de amazon rijden, en een volvo-liefhebber is weer tevreden.Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2003 08:13 #64241 door
Beantwoord door in topic vod
Hoi Rogier,Mij overkwam een maandje geleden hetzelfde. Je hebt het inmiddels vast al ontdekt: de houdenplank is een nieuwe productie, en deze is een stuk duurder geworden. Behoorlijk prijs voor twee stukken op maat gesneden karton die je zelf in elkaar moet zetten. Ik heb nog gezocht naar een adres waar ik twee stukken karton kon vinden met deze lengte. Maar tevergeefs...In elk geval succes met de montage! Een hele klus nog wel....Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2003 09:49 #64240 door
Beantwoord door in topic vod
Volgens mij kan je zoiets ook maken met buigtriplex hierbij zijn de nerven steeds de zelfde kant op gezet zodat je er zelfs een ton van kan maken. Dat moet toch lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2003 21:22 #64239 door
Beantwoord door in topic vod
Fijn dat je tevreden bent over de snelle levering. En dan te bedenken dat het VOD door vrijwilligrs wordt bemand. IK heb het vermoeden dat er iets aan de hand is met de prijslijst op de site. De prijslijst komt uit het zelfde bestand als de papierenprijslijst. Als de prijs onevenredig hoog is kan je de bestelling weigeren. Een 2e oplossing is om de onderdelen op een later tijdsstip bij het VOD in te leveren. De kosten van rembours zijn dan voor eigen rekening. Ik zal dit probleem bij de VOD beheerder voorleggen om dit probleem in de toekomst te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 09:59 #64238 door
Beantwoord door in topic vod
Rogier,Ten eerste moet ik je zeggen dat het ons van VOD spijt dat jouw dit is gebeurd.Je verwacht voor 14 Euro klaar te zijn , en de rekening valt behoorlijk tegen.Wat is er gebeurd. Het hele artikel bestand prijzen en artiklenummers ligt door elkaar.Er is dus met de laatste upload van het bestand op het internet iets misgegaan.tot op de dag van vandaag waren we hiervan niet op de hoogte.We gaan dit met spoed corrigeren, vertrouwend op de techniek.Omdat de prijzen van de onderdelen behoorlijk aan wijzigingen onderhevig zijn , hebben we gezegd dat aan de prijslijst van het internet geen rechten ontleend mogen worden.artikel 667878 staat bij ons in de prijslijst voor 37,60 en niet 5 Euro279927 kost 9,64 excl , dat was goedkomen nog rembourskosten bij en dan kom je aan de prijs die nu op de rekening staat.Vervelend , maar we moeten ons echt beroepen op het voorbehoud wat we gemaakt hebben op deze prijslijst.Wilbert Verhoeven ...VOD manager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 21:03 #64237 door
Beantwoord door in topic vod
Op zich ben ik heel tevreden over het VOD, alhoewel ze helemaal niet altijd het goedkoopste adres zijn, maar ja...... gemak.Ik had 2 jaar geleden wel een vervelende ervaring met het VOD. Ik bestelde via het VOD een onderdelenboek voor mijn P1800 en kreeg het netjes thuis bezorgd + rembourskosten. Iedereen weet hoe zwaar zo'n boek is en de rembourskosten waren dus ook niet weing. Maar...... als ik hetzelfde via de clubartikelen had besteld, had ik alleen het boek hoeven te betalen. Die prijs is immers all-in.<br>Ik heb er destijds geen werk van gemaakt maar vond het niet fris.<br>Dus iedereen is gewaarschuwd, wil je een onderdelenboek bestellen, doe het via de clubartikelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.