waterstof

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-05-2003 20:43 #55827 door
waterstof is gemaakt door
Fijn voor de aarde dat er medio 2010 waterstof auto's voor handen zijn voor het brede publiek, maar hoe zit dat met onze volvo's? Zouden ze om te bouwen zijn of zo?Ik heb m'n amazone net drie jaar en wilde er nog wel wat langer mee rijden dan 10 jaar.Groetjes Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-05-2003 21:09 #64348 door
Beantwoord door in topic waterstof
Voordat we op waterstof overgaan hebben we nog een groot aantal technologien in het vooruitzicht. 2010 op waterstof gaat niet lukken. Wij gaan het zelfs niet meer meemaken dat alle fossiele brandstoffen op zijn. Er is met de huidige technologie en kennis genoeg voor de komende 200 jaar. En dat overleeft jou amazone denk ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-05-2003 23:18 #64347 door
Beantwoord door in topic waterstof
Vind de principevraag wel aardig aangezien middels alternatieve bronnen vervaardigd waterstofgas een superschone brandstof is.Ik geloof wel dat de waterstoftechnologie binnen nu en 15 jaar wel met een werkzame mogelijkheid gaat komen om waterstof te tanken bij de benzinepomp. Mocht dit dan ook nog betaalbaar zijn aan de pomp dan zou het tzt heel aardig zijn om ook dit soort ouwe motoren daarop te kunnen laten lopen.Waar zou je dan tegenaan lopen? De verdamper zal in ieder geval moeten worden aangepast. Kan de motor tegen de grote hoeveelheid water wat als enig verbrandingsprodukt vrij komt?Waterstofgas ontbrandt in ieder geval een stuk explosiever/sneller.... etc.etc.Is daar al eens iemand mee bezig geweest?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2003 08:38 #64346 door
Beantwoord door in topic waterstof
Ik geloof niet in waterstofgas. Om waterstof te kunnen verkrijgen moet er eerst water geëlectrolyseerd worden. Dan wordt het water H20 ontbonden in H2 en O2. Voor dit proces is enorm veel electriciteit nodig. En deze electriciteit wordt voornamelijk verkregen door verbranding van fossiele brandstoffen. (natuurlijke energiebronnen zoals waterkracht, windkracht en zonneenergie leveren veel te weinig op om in de mondiale behoefte aan energie te kunnen voorzien)Ik heb veel vertrouwen in biodiesel. Dit is een brandstof die wordt gewonnen uit o.a. lijnolie van de koolzaadplant. In weze is dat natuurlijk ook zonne-energie want de planten maken tijdens hun leven van zonlicht in combinatie met CO2 en H20 energie. Dit proces wordt ook wel fotosynthese genoemd.Het mooie hiervan is dat de CO2 die je uitstoot tijdens het leven van de planten uit de atmosfeer was gehaald. Het C02 gehalte in de atmosfeer stijgt dus niet verder meer.In Brazilië rijden er nog steeds auto's rond op alcohol. Het aantal neemt helaas drastisch af. Dit is als het ware net zo'n soort systeem. De alcohol wordt daar uit suikerriet gewonnen.Ik denk dat wij hoe dan ook binnen 15 jaar andere of aangepaste motoren in onze klassiekers moeten gaan leggen. Ik ben geen deskundige, maar ik vind het altijd wel leuk om over dit soort dingen na te denken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2003 10:54 #64345 door
Beantwoord door in topic waterstof
Zo lang de grote oliemaatschappijen nog niet staan te trappelen(en dat staan ze niet anders was Iraq niet aan gevallen) om over te schakelen op waterstof bliijven we deze "discussie"houden .In de jaren 70 is er al geexpirimenteerd met waterstof ,mare die olie verdient nog zo lekker.P.S. Met zonne/wind en water energie kan genoeg energie opgewekt worden(maar ja dan moet er ook wel in geinvesteerd worden..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2003 18:02 #64344 door
Beantwoord door in topic waterstof
kijk eens op www.waveswing.com, een project dat een oplossing voor ons fossiele brandstofprobleem zou kunnen zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.