steeds tragere 144

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2003 13:02 #55797 door
steeds tragere 144 is gemaakt door
Mijn 144 uit '86 rijdt sinds deze week steeds trager. Momenteel is 80 de topsnelheid. Bij een bepaald toerental komt ie gewoonweg niet verder, terwijl hij stationair nog wel veel toeren kan maken. Ik heb de klepspeling gecontroleerd en die bleek veel te strak te staan, maar dat gaf geen verbetering. Toen heb ik de ontsteking afgesteld maar dat mocht ook niet baten. Ik vermoed dat er iets mis is met de compressie maar ik heb nog geen compressiemeter om dat te controleren. Kent iemand dit probleem? Zijn mijn kleppen verbrand door de te strakke afstelling? Wie heeft tips?Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2003 13:50 #64469 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Jeroen geef even aan waar je woont, de regio's hebben een compressiemeter. Verder door een vacuummeter aan te sluiten kan je ook heel wat te weten komen. Vraag dit maar aan Gerrit Marcus / verslag avond regio oost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2003 23:34 #64468 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Misschien is gewoon het membraam van je carburateur gescheurd (of je moet een injectie hebben natuurlijk). Lijkt er in ieder geval wel op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2003 07:42 #64467 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Als je een Stromberg-carb hebt haal dan die grote dop bovenop eens los, zie je meteen of je membraam nog heel is. Die membramen gaan niet zo heel lang mee. Lekt ie dan trekt ie de zuiger niet ver genoeg omhoog, gevolg:"te weinig gas... Kijk ook goed of er geen valse lucht wordt aangezogen via iets anders in het inlaatdeel (lekkende gasklepas of lekkende slang rembekrachtiger, vacuum etc..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2003 08:07 #64466 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Jeroenrijdt je op gas? Wanneer je verdamper overleden is (komt nog wel eens voor) zijn dit soort symptomen normaal. Rijdt dan niet door, je hebt grote kans op verbranden van kleppen!!!Zoek het inderdaad anders in de carburatuer wanneer het probleem op benzine zich ook voordoet. Ik heb nog een tip: zit er geen remklauw oid vast?Groeten en succes, Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2003 09:57 #64465 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Mijn eigen ervaring bij een geheel ander soort klassieker (Fiat 500) is dat een defecte condensator (van de ontsteking) ook voor dit soort verschijnselen kan zorgen (onbelast kan het toerental wel zonder problemen oplopen, maar belast zit er gewoon te weinig fut in). Mocht het dus niet de carburateur zijn, dan zou je dit eens kunnen bekijken, en dit is ook niet veel werk of duur.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2003 12:50 #64464 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Als je motor stationair loopt kun je één voor één een bougiekabel lostrekken. Wanneer de motor onregelmatig gaat lopen, was er blijkbaar compressie op die cilinder. Als er niets verandert, doet de betreffende cilinder niet meer mee. Mogelijk is dan een klep verbrand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2003 23:24 #64463 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Het lijkt me niet echt verstandig om je kabels los te trekken als je motor loopt, het ontontplofte mengsel loopt je uitlaatklep uit en klabam. Ik hoop dat het een grap was?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2003 11:15 #64462 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Dank allemaal. Ik heb vanmorgen inderdaad mijn stromberg losgedraait, en een vrijwel geheel rondom gescheurd membraam ontdekt. Ik ben dolblij aangezien ik vreesde voor verbrande kleppen. Dit is aanzienlijk eenvoudiger op te lossen. Nogmaals dank,Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2003 12:33 #64461 door
Beantwoord door in topic steeds tragere 144
Beste Bart,Niet zo angstig!Droog weer is belangrijker, of gebruik keukenhandschoenen bij het vastpakken van de bougiekabels.Groeten, Ivo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.