amazon en caravan

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-06-2003 21:38 #55792 door
amazon en caravan is gemaakt door
Beste amazon liefhebbbers,Ik ben druk zoekende om een goede amazon voor dagelijks gebruik te vinden die in de vakantie ook ons caranvantje 850 kg totaal kan trekken. Graag jullie ervaringen met de caravan en graag vermelden welke motorvariant jullie gebruikt hebben. Alvast bedankt voor de response en groetjes.Giel Hendrix

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2003 11:54 #64492 door
Beantwoord door in topic amazon en caravan
Ik trek zelf geen caravan, maar de vorige eigenaar heeft dat wel gedaan met de Amazon. Ik heb een B20A, dus blijkbaar gaat dat wel goed. Al had ik in de vakantie in de bergen de indruk dat het eigen gewicht + belading al heel wat vergt van de B20A, laat staan ook nog een caravan. Ik heb daar dan ook uitsluitend op benzine gereden en niet op LPG. Mijn aanbeveling is een B20A te zoeken want de B20B heeft weliswaar meer vermogen, het maximum koppel is (iets) lager en bij een minder geschikt (hoger) toerental. En bij trekken van lasten is vermogen ondergeschikt aan koppel. Als je daarbij ook nog de bergen in gaat zul je minstens een elektrische fan voor de radiator moeten zetten (had de vorige eigenaar dus ook gedaan) want het standaard koelsysteem is op zulke belasting niet toegerust. Nog beter is ook een grotere radiator met drie rijen i.p.v. de standaard twee. Naar ik begrepen heb een veel voorkomende modificatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 14:25 #64491 door
Beantwoord door in topic amazon en caravan
Volig jaar met Ama B18A '67 naar Zuid-Frankrijk vanaf Groningen. In twee dagen. Op LPG. Geen centje pijn als je maar de temperatuur in de gaten houdt en bij pauseren de wagen niet direct uitzet maar een 5-tal minuten (verhoogd) stationair laat lopen. In de echte zware heuvels zette ik hem even op benzine om daarna weer op LPG verder te rijden. Dit jaar weer naar Zuid-Frankrijk met caravan KIP EK40 van 1000 kg. verheug me er nu al op! succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.