montagewijze?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 23:08 #55787 door
montagewijze? is gemaakt door
Beste volvovrienden,Bij het vervangen van de spatlappen op mijn amazon uit 69 kwam ik achter de toch wel erg barre staat van de onderste geribde plaatdelen achter de achterwielen, aan de zijkant ter hoogte van net iets onder de bumper. Ze zijn nog wel te restaureren. Kan iemand mij zo uit het hoofd vertellen hoe deze bevestigd zijn aan de plaatdelen daarboven (gebout/geschroefd of gelast)? Het is zo met die laag tectyl erop moeilijk te zien.Alvast bedankt, groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 23:17 #64514 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
bij mijn beste weten gelast. Ze zijn alleen redelijk schoon te krijgen door stralen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 23:43 #64513 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
Ik moest het even nakijken....Ze zitten geschroefd aan de ondervleugels van de achterschermen met twee moeren en één aan het binnenscherm van de achterschermen, ze zijn nog nieuw te krijgen ( 655598 li, 655599 Re) De spatlappen zitten hierweer opgeschroefd.Dus toch alle tectyl weghalen, dan zie je ze vanzelf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 23:57 #64512 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
Ik bedoel juist die ondervleugels. Hoe zitten die vast aan de achterschermen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2003 00:16 #64511 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
Deze vleugels zitten inderdaad gelast, let op ze vormen tevens een deel van de achterbakbodem.Als ze moeten worden vervangen dan is vaak de bodem achter ook niet zo best.Deze zijn nog te krijgen odl nummer 657633 li, 657634 ReIk heb ze destijds aan mijn Amazon beiderzijds vervangen met het reservewiel.Mocht je willen zien hoe dat zit contact me dan direct dan mail ik je wat foto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2003 20:34 #64510 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
Ik kan iedereen adviseren die zelf gaat sleutelen of restaureren een onderdeelboek te kopen of een CD-Rom bij de club. Want ik kan mij niet voorstellen dat Ed (overigens juiste informatie) alles uit zijn hoofd weet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2003 22:11 #64509 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
Ik zou het niet durven van mening te verschillen met je Rob....effe serieus....25 jaar geleden was ik een nono toen de eerste Amazon zich aankondigde, sindsdien door schade en schande wijs.Dat noemen ze autodidact, oftewel een dokter die ook aan auto's prutst.De onderdelenboeken en de technische nasagwerken zoals Haynes en de Green Manuals heb ik altijd binnen handbereik, de harde schijf van mijn kennis.Kwam ik er niet uit dan was er altijd Garage Buitenweg/Ronald Glenn om me uit de problemen te halen.Preventief onderhoud is de sleutel naar probleemlos rijden.Met de CD-rom is het nog handiger, Ronald doet hier overigens niet aan...misschien tijd voor een 2ehands compu in de garage....cyber sleutelen.. wie weet ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2003 23:14 #64508 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
Ook ik ben het helemaal met je eens, Rob. Sterker nog, wanneer je er, zoals ik nu - met het onderdelenboek, de CD-ROM en Haynes - niet uit komt, maak dan gewoon gebruik van dit forum! Dan komt er vanzelf een Ed of misschien wel een Rob of over 5 jaar een Niels langs die door opgedane ervaring kan vertellen hoe het zit. Je kunt immers nog zo naar een isometrische projectie uit een onderdelenboek of een workshoprepairmanual blijven kijken, maar zolang je niet begrijpt hoe het onderdeel waarnaar je kijkt in elkaar steekt (en waarom), kom je niet verder. En leer je niks. Daarom roep ik iedereen op om niet te schromen vragen te stellen. De verspreiding van Volvokennis neemt daardoor alleen maar toe en dat is immers een wezenlijk middel voor het leveren van een bijdragen aan de doelstelling van de V44-vereniging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2003 12:30 #64507 door
Beantwoord door in topic montagewijze?
het geribde plaatwerk deel achter zit moeilijker vast dan ogenschijnlijk het geval is. Dat geribde deel is terhoogte van de overgang naar glad plaatwerk naar binnen omgezet en ligt in de kofferruimte gelijk met de vloerhoogte.Een lekker stukje laswerk als je het origineel wilt doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.