instrumentenpaneel 145
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2003 13:19 #55786
door
instrumentenpaneel 145 is gemaakt door
Hallo allemaal,In mijn 145 zit een mijlenteller, met niet werkende dagteller. Nu heb ik een vervangende kilometerteller die ik er voor in de plaats wil zetten. Aan de achterkant heb ik twee witte plastic schroeven los gemaakt, maar hoewel ik het paneel nu enigzins kan bewegen heb ik geen idee hoe het er verder ui moet. Bovendien is het een automaat met de schakelindicatie in het instrumentenpaneel, dus dat zal ook los moeten? Kan iemand wat tips geven?Groeten, Rob Peereboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2003 20:34 #64517
door
Beantwoord door in topic instrumentenpaneel 145
Beste Rob,uit je bericht maak ik op dat het om een zg lintteller gaat, welnu met die 2 plastic schroeven ben je al een eind.Allen nog de kilometerkabel losmaken, zit aan de rechterkant van de unit, en 2 stekkers losmaken achterop de unit ( weet niet hoe het zit met de automaat indicatie).Nu moet het mogelijk zijn om de unit wat te kantelen en schuin door het dahsboard naar voren te halen.Meestal haal ik ook de schakelaars van de alarmlichten en de ventilator los om kortsluiting te voorkomen.Succes, John
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2003 09:38 #64516
door
Hallo John,Ik ga het zo proberen. Het lijkt mij dat ik het beste de accupolen even los maak, ivm kortsluiting. en de automaat indicatie moet ik dan zelf proberen te ontdekken.Groeten, Rob Peereboom.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2003 20:16 #64515
door
Het is gelukt! De automaatschakelindicatie is een uitneembaar dingetje dat op de plek zit waar niet automaten een blind gat met schildje met "volvo" hebben of het choke en overdrive lampje. Alleen de eerste is dus voor een automaat bruikbaar. Als je weet dat 'ie er naar voren uit MOET kunnen durf je wat meer kracht te zetten en dan komt hij dus wel er door. Het was inderdaad maar goed dat ik de accu even los had genomen, in de warboel van draden is kortsluiting zo gemaakt.Rob Peereboom.