2 meter in een p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2003 13:25 #55781 door
2 meter in een p1800 is gemaakt door
Weet iemand of de p1800 geschikt is voor mensen van 2 meter? Moet hij daarvoor aangepast worden of is de p1800 ES beter geschikt hiervoor. Ik ben namelijk zelf 2 meter en ik heb laatst geprobeerd om in een p1800 te zitten en daaruit bleek dat er vrij weinig hoofdruimte is (waar ik normaal nooit last van heb) en mijn benen kreeg ik ook niet onder het stuur door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2003 17:34 #64534 door
Beantwoord door in topic 2 meter in een p1800
Ik ben een Niek van 'slechts' 1.80 meter maar weet dat Jan Douwe Kroeske in een 1800ES rijdt/reed. Hij is ook niet de kleinste en past(e) schijnbaar goed. Volgens mij maakt het niet uit of je een S, E of ES rijdt. Ik zit erg comfortabel in mijn 1800S maar merkte wel dat mijn benen het stuur raakten nadat ik de stoelkussens opnieuw bekleed en gevuld had. Wat ik me kan herinneren van P1800 ritten, waren er altijd een aantal langere eigenaren/berijders bij. Het kan dus wel. Lekker onderuit hangen is de beste oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2003 20:52 #64533 door
Beantwoord door in topic 2 meter in een p1800
Een goede vriend van me (2.03m) rijdt een Spitfire, Hij heeft om er echt lekker in te zitten uiteindelijk het draagstel van z`n stoel in een wat lagere en meer naar achter zittende versie in elkaar gelast. Is alleen wat raar instappen voor de gewone sterveling van 1.86m. (is nl. niet verstelbaar in hoogte.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2003 22:02 #64532 door
Beantwoord door in topic 2 meter in een p1800
Ikzelf ben 1.91 en ik heb eigenlijk geen problemen in mijn P1800E. De benen zijn zeker geen probleem, daar is ruimte genoeg voor, maar het hoofd is wat anders, voor mij is er plaats genoeg, maar ik ben 9 cm kleiner... Ik kan mijn stoelen wel in hoogte afstellen (mbv. bouten). Persoonlijk was ik zelf eigenlijk verrast dat er zoveel ruimte in was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2003 22:56 #64531 door
Beantwoord door in topic 2 meter in een p1800
Er is wel degelijk verschil in de stoelen, de meeste ruimte heb je in de coupé(S/E).Deze hebben een vlak zitgedeelte.ES stoelen, ook in de '72 E, hebben een hoger zitgedeelte, met een hoefijzervormige verhoging in het kussen waardoor de hoofdruimte een probleem kan zijn voor iemend van 2 meter.Bovendien is het dak van de ES zo'n 1 1/2 cm lager, meet maar eens de tochtraampjes op en vergelijk. Coupé dak is boller/hogerZoals reeds opgemerkt meer hebben de stoelen van de E meer dan genoeg beenruimte, ev. kan je het frame nog naar achteren zetten en/of de bouten in de laagste stand.Lange mensen hebben dus de meeste ruimte in een coupé.Erin en eruit komen vergt wel enige athletische vaardigheden......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 12:21 #64530 door
Beantwoord door in topic 2 meter in een p1800
Ik had het laatst over een cabriolet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2003 12:26 #64529 door
Beantwoord door in topic 2 meter in een p1800
natuurlijk past ook een 2-meter lang persoon in een 1800, het hangt er maar vanf of die ook nog wat op de weg wil zien. Zonder gekheid, De stoelen kunnen ook omlaag gesteld worden en dan is er ruimte genoeg.Als je het wilt proberen dan kom maar langs om het zelf te ervaren.Henk de Bruijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2003 16:22 #64528 door
Beantwoord door in topic 2 meter in een p1800
Ik heb laatst een P1800ES gepast en daaruit bleek dat ik echt niet in een P1800ES pas. Er was veel te weinig been en hoofdruimte en wat er gezegt werd dat als je eenmaal zit een stuk meer ruimte hebt merkte ik ook niet, tot mijn spijt. De P1800 gaat voor mij dus toch niet door ik hoop dat anderen er nog veel plezier aan beleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.