afstelling?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 18:04 #55770 door
afstelling? is gemaakt door
Ik denk dat er iets is met de afstelling. Zowel op benzine als op gas loopt ie stationair onregelmatig. Op gas kan ik vaak (niet altijd) niet wegkomen in z'n 1. Dan trap ik het gas in en dan neemt het toerental eventjes toe om vervolgens compleet in te zakken. Dan kan ik het gaspedaal tot op de bodem trappen maar gebeurt er niks meer. Snel overschakkelen op benzine en dan gaat het prima (met de behoorlijke zwarte pluim uit de pijp dan). Ik hoop dit een afstellingsprobleem is oid en niet een motortechnisch mankement (kop verbrand, kleppen verbrand etc.) Bij hoge snelheid helemaal nergens last van maar rijdt ie heerlijk. Soms gaat het wegrijden ook in stadsverkeer op gas wel goed, maar soms ook niet. Ik heb het ook 2 keer gehad dat het niet lukte om na getankt te hebben vaart te maken op de invoegstrook. Dan gebeurt hetzelfde qua inzakken en bereik ik geen hogere snelheid dan ongeveer 60. Even op de vluchtstrook gaan staan, opnieuw proberen, en het lukt prima. Ik heb het idee dat ie misschien wel te rijk staat afgesteld (kan dat bij deze symptonen?).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 20:20 #64581 door
Beantwoord door in topic afstelling?
Misschien een gaatje in je membraam, contacthoek op 60 graden? Ik denk dat je in die richting moet zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 22:01 #64580 door
Beantwoord door in topic afstelling?
als je het alleen op gas hebt, dan kan het zijn dat je verdamper ongeveer aan z'n eind is.groeten,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2003 10:19 #64579 door
Beantwoord door in topic afstelling?
Zt je gas installatie er al lang in? Zou ook een "koelvloeistof"probleem kunnen zijn ,even checken of je nivo nog hoog genoeg is (en er geen lucht in zit)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.