aanvulling op afstelling
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2003 13:25 #55767
door
aanvulling op afstelling is gemaakt door
In aanvulling op mijn vraag van gisteren: ik heb het inderdaad alleen op gas. Op benzine heb ik wel af en toe dikke rookpluimen uit de pijp.Daarnaast klinkt er in de motor een vrij hard regelmatig tikkend geluid, (een beetje alsof er een knikker valt). Kan dat er iets mee te maken hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2003 13:47 #64587
door
Beantwoord door in topic aanvulling op afstelling
Als het de kleppen niet zijn, de klepstoters misschien, kunnen aardig tikken als ze niet helemaal jofel meer zijn.....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2003 17:36 #64586
door
Beantwoord door in topic aanvulling op afstelling
Denk dat je als je een tikkend geluid hoort eens naar je klepstoters enzo moet kijken. Wat ik zo van je begrijp loopt ie op gas beroerd, maar op benzine niet... Dan moet je dus toch eerst aan je gasinstallatie denken. Op oude gasinstallaties wordt de verdamper aangestuurd door een klein leidinkje die het vacuum van het spruitstuk overbrengt naar de verdamper. Die moet je kunnen vinden. het kan al zoiets simpels zijn als een verstopping in dat leidinkje.Zit het daar niet in dan moet je verderop in he verhaal gaan zoeken. Dan kan het best zo zijn dat het rubbermembraampje (niet bij alle gasverdampers!) dat de klep in de verdamper opentrekt, lekt. Ook kan het liggen aan de mengselafstelling van je gasinstallatie, zie eerdere berichten op dit forum waarin heel duidelijk wordt dat dat iets is wat je door een pro met apparatuur moet laten uitvoeren. Succes met je zoektocht. groet,Jasper