restauratie amazone

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2003 21:13 #55760 door
restauratie amazone is gemaakt door
Ik ben aan het overwegen om mijn mooie rode Amazone uit '67 geheel te strippen en nieuw op te bouwen.Waar ik natuurlijk tegenop kijk zijn de kosten. Vooral van de volgende zaken:- Achterspatborden hebben slechte plekken, er bestaan inzetstukken maar waar krijg je die en hoeveel kosten deze?- Hoeveel kost het volledig spuiten (incl stralen,primeren etc.)Kan iemand me hiervan een kostenbeeld geven?En misschien een complete indicatie van de kosten.Bij voorbaat dank,Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2003 21:26 #64603 door
Beantwoord door in topic restauratie amazone
Dit zijn altijd de leuke vragen. De kosten kunnen nogal uiteen lopen afhankelijk van de hoeveelheid en kwaliteit van het werk, dus een bedrag ga ik niet geven. Echt kwaliteitswerk kost heel veel tijd. Vermenigvuldig de tijd die je in je hoofd hebt maar met twee en doe er dan nog 30% bij, en dan kom je misschien uit rond de tijd die het echt gaat kosten. En tijd is geld. Een kwaliteits spuitjob is duuuuur. De kosten van de restauratie zullen de waarde van de auto (misschien wel fors) overstijgen, de Amazon is immers geen exotische auto. Ik heb meegeholpen aan de restauratie van een 1966 Ford Mustang. Die auto werd dit jaar getaxeerd op 22.500 Euro, maar de kosten van interieur en spuitwerk (geen laswerk, hij kwam uit California) waren al hoger. En dan zijn onderdelen als bumpers en interieurdelen in vergelijking met die voor onze Volvo's naar verhouding goedkoop (een goede kwaliteit bumper voor US$ 300 bijv, dat is bij een Amazon wel wat meer...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2003 13:03 #64602 door
Beantwoord door in topic restauratie amazone
Ik heb begin dit jaar de body off restauratie van mijn 544 afgerond. In eigen beheer gedaan. Totale kosten ca. 9000,- Euro. Heb vorig jaar bij Bart Holland ter indicatie een offerte opgevraagd en daar had ik voor hetzelfde resultaat ca 20.000 euro moeten neertellen, je hebt dan een (in mijn geval) nieuwe auto.....maar uitbesteden is denk ik te duur. Dan koop ik haast liever modern blik voor dat geld.Het is bijna niet te schatten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 11:58 #64601 door
Beantwoord door in topic restauratie amazone
Wat jij van plan bent, ben ik ongeveer 2,5 jaar geleden begonnen. Ja houd er rekening mee dat er veel tijd in gaat zitten!! Ik heb de wagen dus ook helemaal gestript en veel zelf pas gemaakt plaatwerk ingelast. Achterspatborden heb ik in zijn geheel vernieuwd, nauwelijks meer werk en een beter resultaat (wel iets duurder).Wees niet te zuinig met het weghalen van slechte stukken, maar doe het er lekker royaal omheen.De kosten voor mij tot nu toe ca. 3800,- euro daar komt nog wel 1000,- bij, en dan moet de auto natuurlijk nog gespoten worden… en dat is ook niet goedkoop.Mijn advies zou zijn geef wat meer uit aan een goed exemplaar, dan ben je uiteindelijk goedkoper (en sneller) klaar. Maar ja, als je al een auto in je bezit hebt wordt het natuurlijk een ander verhaal.Al je wilt kan ik je wel wat foto's sturen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 14:35 #64600 door
Beantwoord door in topic restauratie amazone
Bij Bart Den Hollander ben je altijd een exotisch bedrag kwijt , de meeste schade bedrijven zien je ook liever gaan dan komen(als ze al de kennis hebben) Maar je moet tegen een liefhebber aan lopen.Ik weet wel een adres voor je die je van te voren een prijs opgave(exclusief specifiek volvo materiaal) wil geven (en zich er aan houd) ,maar die heeft het razend druk dus een lange wacht tijd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.