nieuw in amazone/volvo wereld

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2003 23:28 #55757 door
Hallo,Ik overweeg om naast m'n huidige wagen een 2e auto aan te schaffen. M'n oog is o.a. gevallen op de goede oude Volvo amazone.Waarom? Sowieso vind ik het mooie wagens, maar ik vermoed ook dat het degelijke wagens zijn. Voor een model van 30 a 40 jaar oud zie je ze nog heel vaak!Mijn 1e vraag is sowieso: hoe goed zijn die wagens in werkelijkheid, zijn ze nu ook nog een beetje betrouwbaar?Mocht iemand toevallig een Amazone 'te veel' hebben staan, liefst station, LPG is pre....ik hoor het graag. Ik zoek wel eentje die technisch op z'n minst redelijk is, carrosserie hoeft geen nieuwstaat te zijn!grt,Lennart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2003 23:49 #64616 door
Beantwoord door in topic nieuw in amazone/volvo wereld
Oke Lennart, welkom in de club van liefhebbers, maar wat mag dan wel jouw eerste "oude" auto zijn? Met een Amazone kom je als je wat kunt sleutelen een heel eind, de techniek is geheel jaren zestig, dus nog lekker overzichtelijk. Stuur- en reminrichting, wielophanging, aandrijving enzo zijn nog normaal uit elkaar te pulken en weer in elkaar te krijgen. Je houdt het blok eigenlijk altijd wel lopend, heb inmiddels al wel een paar tot op het merg versleten B20 en B18-blokken gezien die nog altijd heel redelijk liepen. Redelijk onverwoestbaar, die zweedse mechanieken.Laat de statistieken bewijzen dat ze degelijk zijn. Ik ken het verhaal dat 2 van de 3 ooit geproduceerde amazones nog rijdt. Zal wel wat overtrokken zijn, maar toch.Let wel goed op rot welke je niet direct ziet, met name de voordeurhangstijlen, hoeken voorin de motorbak, de kofferbakken rond de wielen en algeheel de kokers. Kijk voor aanschaf eens op MARKT en marktplaats.nl om wat prijsindicaties te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2003 12:04 #64615 door
Beantwoord door in topic nieuw in amazone/volvo wereld
kijk eerst op wat volvosite voor aankooptipsen dan de standaard dingen neem altijd iemand mee die er geen belang bij heeft maar wel verstand van de wagen heeft. Weet waar de zwakke plekken zitten. Blijf kritisch en weet wat je zelf wilt /kunt doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 00:48 #64614 door
Beantwoord door in topic nieuw in amazone/volvo wereld
hallo,mijn huidige auto voor dagelijks gebruik is een Volkswagens TransporterPick-up met dubbele cabine. Laatste weken ben ik juist bezig geweest dewagen klaar te maken voor de APK, wat o.a. in hield dat er een andere motorin kwam te hangenVoor sleutelwerk ben ik dus niet bang, al ben ik een echte amateur.Ik heb zelfs een verhaal gehoord dat de Amazone dusdanig degelijk was datVolvo toendertijd er bijna mee onderuit ging.....iedereen had inmiddels aleen rijdende auto!> Laat de statistieken bewijzen dat ze degelijk zijn. Ik ken het verhaal dat2 van de 3 ooit geproduceerde> amazones nog rijdt. Zal wel wat overtrokken zijn, maar toch.---> en van alle RR's schijnt nog 80% te rijden van wat ooit gebouwdis....incl de botsproeven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 21:55 #64613 door
Beantwoord door in topic nieuw in amazone/volvo wereld
Lennart,Ik heb inderdaad een donkergroene combi uit 69 met een B20A motor op LPG. Ik weet niet wat je ingedachten hebt maar deze is niet goedkoop. (taxatie 2000: fl 28500) Mocht je toch interesse hebben dan gaarne even een mailjte.Met vr. gr.Willem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2003 13:32 #64612 door
Beantwoord door in topic nieuw in amazone/volvo wereld
Volgens mij hebben ze nog een aardige blauwe station staan bij Schoot&Schoot in Oosterbeek (Zweedse import, meen ik)Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.