aankooptwijfels amazon

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2003 09:37 #55754 door
aankooptwijfels amazon is gemaakt door
Gisteren ben ik naar een Amazon wezen kijken waar ik erg in geinteresseerd ben. Qua carosserie en chassis zag het er allemaal vrij goed uit, tijdens een ritje reed ie ook zoals t hoort. Maar bij een compressietest kwamen er 4 waardes van rond de 8 bar uit. Dit lijken me erg lage waarden. Het was oorspronkelijk een b18 blok, met een b20 kop, b20 zuigers en een k-nokkenas. De bougies zagen er wat grijs uit, een teken van grote hittevorming. Kan dit komen doordat de auto grootendeels op lpg loopt? Wie kan me het vertellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2003 20:56 #64629 door
Beantwoord door in topic aankooptwijfels amazon
Mijn auto loopt ook op LPG en heeft een normale kleur bougies. Er lijkt me inderdaad iets niet helemaal in orde met die motor. Ik heb ook liever een echte B20 dan een B18 die op is geboord waarvan ik niet weet hoe kundig dat gebeurd is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2003 09:36 #64628 door
tussen de 11 en 12 is normaal

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2003 00:56 #64627 door
Als de koets en het onderstel goed zijn, tel dan de kosten erbij op van een ruilmotor, ieder van ons komt op een gegeven moment voor dergelijke kosten te staan. Het is jouw keuze: wat wil je voor ± E 8000? Een echt oude auto met karakter waar je ongetwijfeld nog aan zal moeten versleutelen ook, of een zes jaar oude pakembeet Seat Toledo of zo iets. Met alle respect: het is jouw geld en jouw keuze. Auto's uit de jaren 50/60/70 zijn onderhoudsgevoeliger dan het huidige blik, maar hebben geen chips en plofzakken die slechts 10 jaar meegaan en dan per sé vervangen dienen te worden indien ze nog nieuw leverbaar zijn, want NOS - new old stock - is ook 10 jaar oud. Nogmaals, het is JOUW keuze. Een ' ideale' configuratie voor een blok zou kunnen zijn: een B18 onderblok, uitgeboord tot 2 liter in combinatie met een B20 kop en een enkele Weber carburateur, met een K nokkenas en overdrive. De ideale auto bestaat niet, maar kan je wel zelf samenstellen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2003 10:44 #64626 door
Siang Phoa: 'Een ' ideale' configuratie voor een blok zou kunnen zijn: een B18 onderblok, uitgeboord tot 2 liter in combinatie met een B20 kop en een enkele Weber carburateur, met een K nokkenas en overdrive"Vanwaar geen b20 onderblok, b20 kop, r-nokkenas, dubbele webers en overdrive?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2003 18:01 #64625 door
`t is maar net wat je wil en waar je aan kan komen. Ikzelf vind een opgeboorde B18 een risico, je weet gewoon niet hoe goed dat gedaan is. Liever al oorspronkelijk bij elkaar passende en op elkaar afgestemde delen in de motor. Maar goed, je moet zelf bepalen wat je wilt, meer power, dan een snellere nokkenas en een setje dubbele webers of SU`s met aangepaste naalden en K&N-filters. Minder afstelwerk en een steady lopende motor? Neem dan een B20A-blok met een A-nokkenas en een enkele stromberg. Er zijn eindeloos veel variaties mogelijk, het ene loopt wat mooier of feller dan het andere, maar kijk eerst eens wat je mogelijkheden qua aanschaf(-prijs) zijn. Straffere blokken zijn in de regel een stukje prijziger.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #64624 door
8 is wel wat weinig.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD