gezocht airco amazon

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2003 18:57 #55746 door
gezocht airco amazon is gemaakt door
Wie kan mij helpen aan een verdamper die degelijk past in het interieur voor een amazon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2003 13:19 #64670 door
Beantwoord door in topic gezocht airco amazon
Ga eens bij diverse slopers kijken, alleen heb je dan vaak het grote probleem dat oude installaties gevuld zijn met een inmiddels verboden type CFK. Dan bouw je dus met veel pijn en moeite een airco in, kun je `m niet laten vullen. Gevuld overzetten is geen optie. En een moderne installatie is een prijzige hobby.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2003 17:04 #64669 door
Als je een airco gaat monteren zou ik gaan voor een moderne pomp (bv Sankyo) en nieuwe verdamper, vullen met milieu vriendelijk gasDe good old York is echt niet in staat om een Amazon adequaat te koelen, het lukt al niet bij de veel kleinere 1800.Begin er niet aan dat wordt een teleurstelling.Ik ben momenteel bezig met zo'n project voor de P 1800 E, vergt creativiteit tijd en financiele middelen.Nieuwe beugel voor pomp en de poelie om maar iets te noemen, dat wordt dus van de winter....Optie is om de fan achter de radiator gelijk te vervangen door een electrische, geeft ook weer wat pk's erbij wat compenseert voor de aircopomp.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2003 18:33 #64668 door
Hoi Ed, voordat je zelf allerhande beugels en poelies gaat maken. Probeer www.automotive-apeldoorn.nl dan eens. Deze firma heeft gewoon spullen voor de amazon en ook beugels voor de pomp. Ik heb deze zelf ook gekocht voor mijn 1800e, past perfect!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2003 21:30 #64667 door
Bedankt voor de tip, ik was bekend met deze firma maar er nog niet geweest.We gaan eerst met vakantie...onze moderne Volvo's hebben gelukkig al airco.Welke pomp gebruik jij ? Is de airco in jouw P1800E aldaar gemonterd ? ben daar wel benieuwd naar.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2003 15:26 #64666 door
wat kost het eigenlijk zo ongeveer om een airco te laten inbouwen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2003 20:10 #64665 door
he Ed, ik heb een Sanden pomp. type weet ik ff niet meer. Ik moet het nog inbouwen, de winter he! Ik ben zelf automotive- airco monteur, heb er wel vertrouwen in dat het werkt. Ik vervang uiteraard de slangen ivm andere compressor olie, de condensor, filter/droger, het potje onder de motorkap. Je moet ook een ventilator extra plaatsen (elektrische). Je moet natuurlijk ook een andere krukaspoelie hebben(een dubbele). Deze word ook bevestigd met een langere bout.Het is bij elkaar wel een prijzige bezigheid, ik was ongeveer 1200 euro kwijt. Ik monteer en vul het systeem dan zelf.Automotive-apeldoorn monteerd ook airco systemen voor de amazon. Dit systeem is erg mooi weggewerkt in het bestaande kachelhuis. Ikzelf vind een nadeel dat de verdamper dan erg klein is, en deze niet voldoende koelcapaciteit heeft.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2003 22:13 #64664 door
Peter, op zich heb ik geen moeite met het potje in de motorruimte.Koelcapaciteit is veel belangrijker.Ik heb een gedemonteerde airco afkomstig uit een ES, feitelijk is de interieurbak het belangrijkste verder zullen alle slangen en de verdamper dienen te worden vervangen.Gezien je beroep en ervaring ben ik reuze geinteresseerd in hoe je het gaat doen.Ik woon in Arnhem, neem off-list contact met me op esgvdzee@worldonline.nl dan praten we verder.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2003 10:07 #64663 door
Wat is er gebeurt met de goede oude ARKO in onze auto's (Alle ramen kunnen open) of zijn we zo verwend dat er een airco in moet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #64662 door
ja.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD