eerste aanrijding gehad... :-(

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2003 22:08 #55739 door
Beste volvovrienden,het is gebeurd: mijn eerste aanrijding met de amazon! Vanavond is er op het rechter voorscherm een VW golf naarbinnen komen rijden. Ik stond zo goed als stil en de golf reed denk ik zo'n 30 km/uur. Geen van bestuurders heeft letsel, maar de amazon heeft toch best wat schade: kunststof scherm R kapot, lampen kapot, bumper verschoven naar links (de montagewangen zijn denk ik krom) en het front is licht verbogen: iets naar rechtsachter en iets naar onderen. Nou ben ik sowieso behoorlijk geschrokken (nooit eerder een aanrijding gehad) maar vraag me af of dit nog de moeite is om te laten repareren en hoe het zit met verzekeringen en uitkeringen (de auto is WA verzekerd). Heeft iemand hier ervaring mee? Wie troost mij? Ik ben nu toch niet de amazon kwijt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2003 23:15 #64686 door
Beantwoord door in topic eerste aanrijding gehad... :-(
Goh Niels, wat sneu... Voorrang? Als jij voorrang had, ligt de schuld bij de ander, zo niet dan betaalt jouw verzekering de schade van de ander. WA verzekerd? Dan bepaalt de verzekeringsmaatschappij of jouw auto totalloss is, tenzij er in de voorwaarden staat dat jij de eigenaar van het wrak blijft en dan bepaal jijzelf dat uiteraard. Als het budget erg krap is, dan kan je kijken of er nog ergens gebruikt plaatwerk op te snorren valt, bv regio-midden. Een koplampunit is in ieder geval mijn bijdrage. Maar kop op, een 'Zonnetje is niet 1.2.3 totalloss, tenzij in zeer slechte staat. Onlangs heb je nog geinvesteerd in sierringen, en dat doe je denk ik niet op een totale modderschuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2003 08:53 #64685 door
Beantwoord door in topic eerste aanrijding gehad... :-(
ik werk bij een verz.mij (ehum) en ben daardoor redelijk thuis in de materie. Siang heeft het grotendeels bij het rechte eind, alleen waar het het eigendom betreft van de ZON, is het zo dat jij hoe dan ook de eiegnaar blijft en zelf mag beslissen wat je met de auto doet houden (en repareren uiteraard)of verkopen. voor de afwikkeling is veel afhankelijk van de schuldvraag (wie had er voorrang) en jouw eigen verzekeringsdekking: ook 'casco' of alleen WA. Heb je nog vragen, mail mij dan maar even, als het goed is, krijg je het adres door met dit bericht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2003 15:51 #64684 door
Beantwoord door in topic eerste aanrijding gehad... :-(
Niels, op zich is de voorkant goed bereikbaar, scherm en front kun je losschroeven.Inspecteer zorgvuldig wat er verbogen is, ik hoop de bumpersteunen en niet het chassis.Regio Midden heeft wel onderdelen, ev heb ik nog wel een clignateur en ander klein spul.Hoe ligt het met de schuldvraag ?Waar ben je verzekert ? laat ons weten hoe de afwikkeling is, kunnen we gelijk zien wat de service is (GIO ?)Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2003 16:35 #64683 door
Beantwoord door in topic eerste aanrijding gehad... :-(
Ik leef met je mee. Vorig jaar heb ik ook een aanrijding gehad. Linksvoor volledig inelkaar. Zelf heb ik alles in een korte tijd gerepareert door nieuwe (2dehand) onderdelen te gebruiken. Allemaal goed te doen. Kun je meteen de staat van de binnenschermen inspecteren en eventueel behandelen. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2003 19:17 #64682 door
Beantwoord door in topic eerste aanrijding gehad... :-(
Maak eens een lijst van wat je nodig hebt en mail dat maar eens door naar ons allen. Zal dan eens zien wat er allemaal in de schuur ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.