eerste aanrijding gehad...update
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2003 23:11 #55733
door
eerste aanrijding gehad...update is gemaakt door
Beste volvovrienden, even een update over het verhaal van de aanrijding van afgelopen maandag. Tenslotte waren er meteen al velen van jullie die reageerden en dat deed me echt goed, daarom sowieso bedankt voor de steun. Over de schuldvraag bestaan nog wat onduidelijkheden, vooral omdat het voorval plaatsvond op een parkeerterrein. Beide voertuigen kwamen uit een parkeervak steken (lees: staken door over een parkeervak) en kwamen elkaar tegemoet zoals op een kruising. Mijn intentie was om rechtdoor te rijden, de tegenpartij wilde, rechtsafslaand, mijn pad kruisen. Nu wist de politie ter plaatse daar al niets van te maken en de verzekeringsagent (begreep hier al helemaal niks van) gaf mij weinig kans. Het is dus nog even onduidelijk of hiervan een zaak te maken is. Ik heb het schadeformulier voorzien van een tekening als toelichting op de toedracht. Even afwachten dus. Wat betreft de schade: het kunststof rechtervoorscherm is flink gebarsten en het front is verbogen. De koplampunit is op het glas na, volgens mijn nog wel in tact. De reflector van de richtingaanwijzer heeft ook het leven gelaten, de unit zelf is nog goed. Voor zover waar te nemen is het chassis niet verbogen. De motorkap heeft ook een klap gekregen, en heeft daardoor een scheurtje in de ankerplaat van het linker schanier. De rechter grill is ook verwrongen, maar die is wel weer recht te slaan. Belangrijkste onderdelen dus het glaswerk van de lampen en een nieuw front en een nieuw kunststof rechter voorscherm.Zo een heel verhaal, dus ik laat het hier even bij. Misschien dat begin volgende week de verzekering contact met me opneemt.Groeten, Niels.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2003 01:08 #64699
door
Beantwoord door in topic eerste aanrijding gehad...update
Beste Niels,kunststof schermen hebben voordelen en nadelen, deze hebben te maken met roest enerzijds en opvang van krachten anderzijds.Hoe het ook zij, de schade is overzichtelijk en ook met gebruikt materiaal op te lossen.Mijn aanbod geldt nog steeds.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.