amazone cabrio

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 09:36 #55727 door
amazone cabrio is gemaakt door
Hai, Ik loop al een tijdje te denken dat het zo mooi zou zijn om de ama te cabrio-en.Weet iemand wat hiervoor de eisen zijn vanuit de RDW? Heeft iemand hier ervaring mee? Moeten dan de hoofdbalken verzwaard worden gezien het zelfdragende dopje van de Ama? Moeten er rolbeugels ingelast worden? Kortom, wat kom je allemaal tegen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 12:43 #64724 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Hoi jasperikken iemand die een Amazon cabrio heeft gemaakt, en op kenteken heeft gekregen!Je kunt denk ik het beste contact met hem opnemen. Mail me even terug en ik zeg je wie het is.groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 19:06 #64723 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Graag, ben benieuwd of het extreem veel heisa is. Stel me zo voor dat ik het dak er `s winters weer op zou moeten kunnen zetten/in rubbers klikken..., dus alleen zomers een huif. Maar dat is wellicht een brug te ver...groet, Jasper (jaspers@worldonline.nl)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 19:06 #64722 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Bezint eer ge begint, het verkrijgen van typegoedkeuring is niet eenvoudig.Er is een Amazon cabrio op basis van een duet onderstel.....Geen kwestie van met een blikopener het dak eraf halen dus, de constructie moet verstevigd worden.Bovendien trekt Volvo zijn handen eraf en is er geen typegoedkeruing voor een AMaozn cabrio.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 20:13 #64721 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Hai Ed, Dat het niet gans origineel is besef ik. Begrijp Volvo dus wel. Mij gaat het er echter om of het technisch enigszins acceptabel qua tijd en werk kan, en zo ja, op welke manier veilig en RDW-waardig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 22:21 #64720 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Mijn advies is om eerst met RDW contact op te nemen, daarnaast moet je niet lichtvaardig denken over de kapconstructie ontwerpen.De Amazon's cabrio welke ik heb gezien zien er met kap open leuk uit, maar gesloten denk ik "laat maar".Kosten gieren van zo'n project al ras uit de klauw, moet je maar eens met Guus Benistant gaan praten.Hij heeft de enige echt mooie 1800 cabrio, en hij staat op kenteken.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 22:46 #64719 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Guy Vermant (www.vermant.be ) heeft recent een replica gemaakt van de Coune 4-zits cabriolet. Hij kon evenwel gebruik maken van de carroserieverstevigingen die hij uit een Coune wrak gehaald had. Vermant is echter wel directeur van een aantal Volvodealers, ik hoop voor je dat ook jij kunt beschikken over de nodige know-how, ruimte en geld. Wat de RDW over het eindproduct zal zeggen is ongewis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2003 20:04 #64718 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Vermant kan je misschien wel helpen, maar ik zou mijn wagen daar niet laten ombouwen hoor. Ik heb van hun een paar gerestaureerde exemplaren gezien tijdens de opdendeur van de Belgische Volvo club. En ik was niet onder de indruk! Voor een professioneel bedrijf was de afwerking pover (ik kan het beter, dus pover) en de lak was al helemaal niet om aan te zien (kan ik ook beter, zelfs lakken buiten op gazon). Het kan natuurlijk ook wel zijn dat precies owv de povere afwerking beide auto's (een duet en een p1800) te koop stonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 08:57 #64717 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
In regio oost ken ik ook iemand die eens een amazon heeft omgebouwd, heel erg mooi. Maar deze man is dan ook erg handig met auto's. Het heeft Joop wel een hoop tijd gekost om dit voor elkaar te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 22:39 #64716 door
Beantwoord door in topic amazone cabrio
Dag Jasper,Ben sinds januari dit jaar trotse bezitster van een Amazon cabrio. HEt is inderdaad een fantastiche auto.De wagen is uit het voormalige Oost-Europa geimporteerd door de eer-vorige eigenaar en was daar al omgebouwd. Het schijnt dat er 6 van zulke wagens zijn omgebouwd in opdracht van de Duiste Stati. Ik kan je niet helpen aan ombouw-tips, maar als je wilt weten hoe bepaalde zaken bij mijn wagen zijn opgelost help ik je graag op weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.