gebroken rubbertjes?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2003 17:46 #55725 door
gebroken rubbertjes? is gemaakt door
Wellicht een hele domme vraag maar ik was dit weekend mijn kleppen aan het het stellen toen ik bemerkte dat een van de rubbertjes die als het ware tussen de klepstoters en de stangen die uit het blok komen ( ik weet niet precies hoe dat allemaal heet) in zitten, gebrokene bleek te zijn. Waar dienen die rubbertjes eigenlijk voor? en Kan het kwaad wanneer je even doorrijdt zonder die rubbertjes?Ik hoop dat een van jullie antwoord weet op mijn vragen, groet Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2003 18:42 #64730 door
Beantwoord door in topic gebroken rubbertjes?
Voor zover ik weet heb je twee soorten oliekeer-methodes, een oliekeerringetje om de klepsteel of die rubberen dopjes aan de bovenkant van je klepstelen.Zodoende zou ik zeggen dat ze zijn bedoeld om tegen te gaan dat er teveel olie door de klepstelen naar de in- en uitlaatpoorten komt. Zo`n setje zal vast niet de wereld kosten, mocht je ze bij het VOD niet los kunnen krijgen, geef dan even een gil, ik heb er nog wel wat gebruikte liggen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2003 08:57 #64729 door
het kan in ieder geval geen kwaad om hier mee door te rijden. het enige criterium is het olieverbruik dat misschien wat hoger uitvalt (toen ik nog met een B18 reed, merkte ik geen verschil). gr. henry

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2003 20:37 #64728 door
Hallo Joost,Die rubbertjes kan je gewoon nieuw krijgen, ze heten wel kleprubbertjes of klephoedjes. Gescheurde of uitgedroogde klephoedjes geven vaak een hoger olieverbruik. Ik ga die van mij toevallig morgen vervangen.Groeten,Daniel

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2003 16:11 #64727 door
1306630 KLEPSTEELRUBBER bij het VOD.Vraag me af of het een setje van 8 is.Zou ze even bellen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2003 12:47 #64726 door
Zeer bedankt voor jullie geruststellende antwoorden en tips. Ik zal de zaak in de vakantie maar eens gaan vervangen. Kan het trouwens zijn dat die rubbertjes ook een geluidsdempend effect hebben. Heb het gevoel dat het ontbreken van het rubbertje tot meer kleppenlawaai leidt?groet Joost

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD