surviving italy met de amzon station ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2003 20:48 #55702 door
Hallo,Voor het eerst met de station naar Italie.EHBO-doos bij ons, maar wat neem ik mee voor de Amazon ?En zijn er contacten bij een Italiaanse-volvo-club, in geval dat ? Hoor graag even wat.groeten Bernard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2003 23:04 #64826 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
Ik zou zeggen: slangen koelsysteem, stroomverdeler, carburator.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2003 23:20 #64825 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
Wat nemen we altijd mee? die zaken die slijtagegevoelig zijn. Deed ik vroeger ook; nu neem ik niets meer mee, maar monteer die "gevoelige" zaken voordat ik vertrek. Scheelt een hoop gezeul, ruimte en gesleutel onderweg. Kortom: zorg dat de auto gewoon regelmatig en goed onderhoud heeft en rij er regelmatig mee zodat je de auto goed gaat kennen. Verder alleen een goede verzekering, ANWB kaart en creditcard mee. Veel plezier!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2003 23:48 #64824 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
is in principe correct, Pieter, maar toch heb ik twee keer (teveel) meegemaakt dat juist zo'n net vervangen onderdeel het onderweg begaf. Wat ik dus standaard in mijn Amazon heb liggen zijn: V-snaar, puntjes, rotor, condensator, verdelerkap,bougiekabels en alles gebruikt, dan weet ik zeker dat ze het recent goed gedaan hebben. De meest voorgekomen problemen tijdens de meerdaagse toertochten waar ik aan deelgenomen heb, komen voort uit de overschakeling van gas naar benzine en wel door uitdroging van de diverse daarvoor kwetsbare pakkingen/membramen van de carburateurs. Een andere hinderlijke reden van oponthoud was het falen van een motorophangrubber. Maar zoals Pieter terecht zegt: dergelijke problemen voorkom je, zodat je ze niet hoeft op te lossen als dat zeeer ongelegen komt.Een goed onderhouden Volvo gaat maar door en door en door. O ja, als je nog een gelijkstroomdynamo hebt: koolborstels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2003 00:53 #64823 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
En soms moet je dingen meenemen louter om met een gerust gevoel op stap te gaan......Wat je in ieder geval niet moet doen is zaken op 't laatste moment reviseren/ vervangen, dan heb je geen tijd meer om te kijken of het allemaal wel goed werkt en blijft werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2003 10:54 #64822 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
wat gereedschap is ook wel handig en bovenop de reeds genoemde attributen, had ik vroeger, toen onze distributie nog niet geheel van staal was, ook nog een gebruikt fiber tandwiel mee. ik bedoel maar.......ook een tel. nr. van die bedrijven die je zonodig het benodigde op kunnen sturen kan wel eens handig zijn. Overigens bij goed onderhoud, heb je weinig te vrezen zo heb ik de afgelopen 14 jaar door heel europa, gemerkt waardoor ik soms zelfs wat te nonchalant werd door helemaal niets meer mee te nemen. I heb dat ondervangen door de voor-pech-onderweg-artikelen standaard achterin de combi te hebben liggen. bij het reserve-wiel, ook nog nooit nodig gehad, is daarvoor ruimte zat.prettige vakantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2003 11:03 #64821 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
Denk ook aan een flinke jerrycan met water in de kofferbak. Spreek uit ervaring, met een goedgevulde amazon in Noord-Italie bergje-op terwijl het buiten 38 graden is wil nogal eens een kokende motor opleveren.Is toendertijd door de italiaanse wegenwacht opgelost door het slangetje van de ruitensproeier boven de radiateur te hangen en zodoende onderweg af en toe de radiateur nat te sproeien. Voor zover ik het van hem begreep kon dat alleen als je een messing/koperen radiateur hebt ivm temperatuurschok. Wel je schoonmaakmiddel eerst vervangen door gewoon water. Verdampend water heeft akelig veel warmte nodig, dus je ziet je temperatuur na een paar pufjes naar beneden duikelen. Of het goed is voor je motor weet ik niet, maar als noodoplossing werkte het uitstekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2003 12:07 #64820 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
Een paar telf nummers meenemen werkt ook geruststellend. b.v. de Slubo ze sturen onderdelen naar je vakantie adres. Auto goed nakijken voor je weg gaat /en de meest voorkomende onderdelen + gereedschap meenemen. Ik ben onderweg wel eens een olievuldop kwijtgeraakt en heb dat omgelost met een stukje fondupan een stukje scharnier een boutje en een stuk binnenband. je ziet het het kan ook anders een soort Mc giver gevoel krijg je dan.Dat water is goed kan je zelf ook van drinken als het erg warm wordt.Veel plezier in italie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2003 20:30 #64819 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
Voer regulier onderhoud uit voordat je op vakantie gaat, ook al zit je nog niet helemaal aan de kilometers. Als je niet dagelijks met de Amazon rijdt, ga dat dan ook vanaf nu doen. Je kunt beter nu tegen onverwachte problemen aanlopen dan over een paar weken op vakantie. Neem een kijkje onder de motorkap: hoe zien de slangen eruit? Een beetje verdacht betekent nu vervangen. Speling op de poelie van de waterpomp mag maar heel minimaal zijn. Hoe staat het met de carb (vooral als je op LPG rijdt)? Is het een Zenith-Stromberg CD, neem dan een reserve-diafragmarubber mee, als dat scheurt kom je stil te staan (tenzij je op LPG rijdt en de zuiger in de hoogste stand kunt vastzetten). Vooral het koelsysteem moet in Italië tiptop in orde zijn. Heb je geen elektrische fan, plaats die dan voordat je op vakantie gaat voor de radiateur. Met een standaard radiateur vind ik dat in NL soms al een gewenst item, laat staan in een heet land (we gaan er even vanuit dat je mooi weer krijgt). In heet weer kan het zijn dat de meter tijdens de reis de hele tijd tegen het rood staat. Geen probleem, zolang die niet IN het rood gaat staan, ik heb zo vorig jaar 750 probleemloze km's gereden op de heenreis. Kijk ook onder de auto, naar alles wat los en vast zit. Wat is bijv. de staat van de remslangen en de banden? Als je Amazon in goede staat van onderhoud verkeert zou ik geen grote onderdelen gaan meenemen, het is immers geen reis naar de Sahara. Neem een reisverzekering die een eventuele repatriëring van de auto vergoedt. Voor voertuigen ouder dan 7 jaar moet je soms een toeslag betalen. Maar als alles een beetje meezit heb je waarschijnlijk alleen een beetje olie nodig en heel wat brandstof.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2003 11:13 #64818 door
Beantwoord door in topic surviving italy met de amzon station ?
Beste Bernard,Vorige zomer ben ik naar Italie geweest. Viel mij toen op dat ze aan de pomp niet over EURO 98 met dan wel zonder lood beschikken. Het is dus aan te raden een doosje octaan verhogers mee te nemen.Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.