horten en stoten 2

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 11:59 #55675 door
horten en stoten 2 is gemaakt door
Ik was altijd in de veronderstelling dat een versleten of vette koppeling zou gaan slippen in plaats van horten en stoten.Kan iemand mij vertellen wat de gemakkelijkste weg is om de koppeling te vervangen van een P1800 met overdrive. Motor er uit of bak er onderuit. Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2003 08:23 #64926 door
Beantwoord door in topic horten en stoten 2
De motor kan in principe blijven zitten, ik heb deze klus gedaan door eerst de M41 & de overdrive te verwijderen en vervolgens het koppelingshuis.je krijgt dan mooi zicht op de koppelingsplaten.Bij montage is het heel belangrijk om goed te centreren, dmv een oude as oid.Op het uiteinde van de ingaande as zit een zgn toplager, vervang deze ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2003 13:57 #64925 door
Beantwoord door in topic horten en stoten 2
Martien, <p>Als je dan toch de hele boel los hebt, reinig dan ook meteen je versnellingsbak en overdrive, voorzie het geheel van lekker frisse olie <i>(Ikzelf gebruik nu Classic olie 20W50)</i> Als je de boel toch los hebt is het zonde om niet meteen wat onderhoud aan de gehele bak te doen. Oliefilter DO reinigen, Koplagers van de bak eens voelen/bekijken. Hiervoor dient het bakdeksel te worden verwijderd, dus nieuwe pakking. Echter de enige manier om de boel eens goed te kunnen bekijken en reinigen.</p>Zorg dat je de montage van het geheel op een brug kan doen, dan is het goed te doen.Denk eraan dat je een 3/8-imbus-dop nodig hebt om de bak van het koppelingshuis te halen. <BR> Zonder oude prise-as <i>(ingaande as van de bak)</i> lukt het je nooit de koppelingsplaat te centreren.<br>Mocht je die niet hebben, geef even een gil, ik heb er nog wel liggen (A`foort)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.